آغاز اجرای طرح «همیار مهربان ترافیک» در شیراز

شهردار شیراز: فرهنگ‌سازی ترافیکی در دل خیابان های پر ترافیک شیراز

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۲۳:۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۹۱۱۶۲
برای نخستین بار در کشور اجرای طرح «همیار مهربان ترافیک» در میدان 15 خرداد شیراز با حضور همیاران ترافیک با سنین مختلف و از اقشار متفاوت مردم و همچنین با حضور مسئولان راهنمایی و رانندگی آغاز شد، طرحی که شهردار شیراز آن را فرهنگ سازی در حوزه ترافیک در دل خیابان پرترافیک و مرکزی شیراز می خواند.
آغاز اجرای طرح «همیار مهربان ترافیک» در شیرازعلیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز، که در این برنامه حضور داشت در جمع خبرنگاران گفت: این طرح اجرا شد تا این بار فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک در دل خیابان پر ترافیک و مرکزی شیراز آغاز شود.
پاک فطرت با بیان اینکه بازکردن گره ترافیکی می‌تواند سبب به نجات جان یک نفر شود، اظهار داشت: حل مشکلات ترافیکی می‌تواند در کاهش تصادفات منجر به فوت و یا نقص عضو نقشی اساسی داشته باشد و به همین دلیل نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
وی با اشاره به  فعالیت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در زمینه فرهنگ‌سازی گفت: این مجمع در امر فرهنگ‌سازی برای شهروندان تاکنون اقدامات ویژه و کاربردی ارائه داده است که در طرح همیار مهربان ترافیک، افراد خیر و داوطلب یاوران ترافیک معرفی می‌شوند.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: همیاران مهربان ترافیک با تجمع خود در میدان پانزده خرداد شیراز پیام‌آور این موضوع بودند که مردم همواره با پلیس و شهرداری همراه و همدل هستند.
پاک‌فطرت با بیان اینکه این طرح در تمامی نقاط شهر شیراز با محوریت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز و همکاری خیرین که شامل همه مردم می‌شود اجرا خواهد شد تاکید کرد: نتایج مثبت و ارزنده اجرای این طرح به نفع تمامی شهروندان است.
شهردار شیراز در خصوص اجرای این طرح بیان کرد: همیاران مهربان ترافیک کیفی را حاوی کارت معرفی و کاور مخصوص به همراه دارند و در زمان لازم و ایجاد گره ترافیکی با پوشیدن کاور و به همراه داشتن کارت در حل مشکلات ترافیکی، پلیس راهنمایی و رانندگی را یاری می‌کنند.
سرهنگ مصطفی عباسی، رئیس پلیس راهور استان فارس، نیز در این برنامه با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 4.5 نفر در استان فارس براثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند اظهار داشت: تا 10 آذر ماه سال 95 در سطح استان فارس یک‌هزار و 118 نفر جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه طرح همیار مهربان ترافیک برای نخستین بار در کشور و در شهر شیراز به صورت آزمایشی با همکاری شهرداری شیراز، دادگستری استان فارس و مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز کار خود را آغاز کرده است گفت: افراد علاقه‌مند با کسب آموزش‌های لازم در این زمینه به صورت افتخاری در روان‌سازی ترافیک به پلیس کمک می‌کنند.
عباسی با اشاره به اینکه براساس تجربه‌ای که در اربعین و محرم داشتیم کمک یاوران پلیس بسیار مؤثر بوده است، افزود: از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این طرح دعوت می‌شود با مراجعه به دفتر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز یا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این امر سهیم باشند.
آغاز اجرای طرح «همیار مهربان ترافیک» در شیراز
رئیس پلیس راهور استان فارس تاکید کرد: نخستین شرط عضویت در این طرح داشتن گواهینامه و آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی است که حتی بانوان نیز می‌توانند در این طرح عضو شوند.
سرهنگ عباسی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح نزدیک به 60 نفر شرکت می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم با این طرح و منظم‌سازی رفتار ترافیکی، مشکلات و گره‌های ترافیکی در شیراز برطرف شود.
ناصر شمس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز گفت: طرح همیار مهربان ترافیک با مشارکت همه جامعه اعم از نخبگان، نویسندگان، ورزشکاران، مدیران، بازاریان و تمامی علاقمندان و بازنشستگان و با همکاری و محوریت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه افراد علاقمند به شرکت در این طرح طی دوره‌های ویژه‌ای، آموزش لازم را کسب کرده‌اند اظهار داشت: تعداد این افراد در فاز نخست یک‌صد نفر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: در چند ماه آینده، هزار نفر در شیراز جذب این طرح خواهند شد و وظیفه اصلی آنان کمک به شهر و شهروندان در امر اتفاقات ترافیکی است.
شمس با اشاره به اینکه یاوران ترافیک با استفاده از کاور و کارت معرف مخصوص مبادرت به حل مشکل ترافیکی می‌کند، خاطرنشان کرد: چنانچه در صحنه‌ای پلیس نیز حضور داشته باشد به یاری او می‌روند.
وی تصریح کرد: امید است که این حرکت خودجوش مردمی بتواند در فرهنگ‌سازی و حل مشکلات ترافیکی شهر یاری‌رسان و مؤثر باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز