تشریح برنامه های جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری

۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۰۹:۲۴:۱۴
کد خبر: ۴۹۱۴۶۰
تشریح برنامه های جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری
پنجمین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به ریاست رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس شاپور و دبیری مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و با حضور اعضا کارگروه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس در این جلسه اعضا به بررسی کارشناسی مصوبات هفتمین کمیته فرهنگی کارگروه پرداخته و مصوب گردید دوره های آموزشی جهت آشنایی مدیران و کارشناسان شورای اداری استان با اولویت تاثیر گذاری نهادها در فرایند توسعه گردشگری برگزار گردد.
همچنین برگزاری تورهای گردشگری با چشم انداز فعال سازی و تحرک بخشی گردشگری درون استانی بر اساس طرح تقسیم استان به چهار کلان منطقه شمالی، مرکزی،شرقی و جنوبی متناسب با شرایط آب و هوایی شهرستانهای استان در فصول مختلف سال و تعامل بخش خصوصی تصویب شد.
در این جلسه معاون گردشگری و امور زائرین استانداری با تبیین اهداف کارگروه، هماهنگی سه بخش دولتی، خصوصی و ارتقا سطح آگاهی و دانش عمومی جامعه را از ضرورتهای اصلی توسعه صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد رونق گردشگری که به رشد اقتصادی و اجتماعی منتهی میگردد نیازمند عزم جدی همه ارگانهای دولتی، اصناف و عموم مردم می باشد.
شاپوررستمی در سخنان خود شهرداری شیراز را به فعال نمودن کمیته گردشگری شهر شیراز و ارائه راهکار برای معرفی شیراز به عنوان "شهر خلاق ادبی" مکلف نمود.
وی با اشاره به رشد حدودا دو برابری آمار ورودی گردشگران خارجی به استان فارس به نسبت 9 ماهه مشابه سال گذشته از تلاش دستگهاهای متولی تشکر کرد.
مصیب امیری دبیرکارگروه و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اعلام خبر برگزاری جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با بیان اینکه هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعمهای جدید راهی سفر می شوند، این جشنواره را فرصتی برای معرفی خوراکهای سنتی فارس دانست و خواستار توجه ویژه همه دستگاها برای استفاده از این ظرفیت بالقوه برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم شد.
 جشنواره مذکور از تاریخ 25 الی 27 آذرماه از ساعت 11 الی 20 در باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه به روی علاقمندان گشوده است.
نظر شما