مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس:

احداث بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز جنوب کشور در شیراز

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۹:۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۹۳۶۰۱
احداث بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز جنوب کشور در شیراز
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی با ظرفیت 2 هزار دانش‌آموز در شهرک گلستان شیراز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حمیدرضا آذری اظهار داشت: بنیاد صدر هاشمی‌نژاد بنا دارد در هر استان یک مجتمع آموزشی احداث نماید و فارس  اولین استانی است  که شرایط لازم برای اجرای این طرح را  مهیا نموده  است.
وی افزود: موسس این بنیاد قبلا در زادگاه خود در کرمان ،مجتمع بزرگ و مجهزی نیز ساخته که در آیین کلنگ زنی مجتمع  آموزشی گلستان شیراز   200 تن  از دانش‌آموزان همان مجتمع حضور خواهند داشت.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس با بیان اینکه " این مجتمع ویژه دانش آموزان مستعد بی‌بضاعت متوسطه اول و دوم دختر و پسر  است" افزود:  مجتمع آموزشی صدر هاشمی گلستان شیراز در زمینی به مساحت  بیش از 5 هکتار و زیر بنای  45 هزار متر مربع  دارای خوابگاه، کارگاه کامپیوتر و سایر ملزومات خواهد بود که  ظرفیت 2 هزار دانش‌آموز شبانه‌روزی را خواهد داشت که در مدت  36 ماهه ساخته می شود.
آذری اضافه کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم در کشور این پروژه با این حجم و هزینه نگهداری و تأمین دانش‌آموزان شبانه‌روزی به صورت شخصی کم‌سابقه است.
وی بیان کرد: موسس بنیاد صدر هاشمی  بنا دارد این کار را در استان‌های دیگر نیز ادامه دهد و مهم است دستگاه‌های خدماتی کمک کنند تا این کار به‌سرعت پیش رود.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس یادآور شد: در تمهید مقدمات این کار استاندار، شهردار، مسکن و شهرسازی کمک کردند و این کار علاوه بر این‌که در راستای عدالت آموزشی است حدود 400 نفر نیز اشتغال ایجاد می‌کند.
آذری ابراز داشت:این مهم  پنج‌شنبه 25 آذر ماه  و با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش، پزشکیان نایب‌رئیس مجمع، نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی ، مدیران عامل بانک‌های کشور و تعدادی از سرمایه‌گذاران محقق می‌شود .
وی تصریح کرد: این مجتمع پس از  افتتاح و  با راهکارهایی  که توسط خیر آن  اندیشیده شده ،  به صورت مادام‌العمر اداره خواهد شد .
نظر شما