معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

سهم خدمات وگردشگری دراشتغال ۵۰ درصد است / لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری فارس برای ایجاد اشتغال

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۸:۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۹۴۳۲۷
سهم خدمات وگردشگری دراشتغال ۵۰ درصد است / لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری فارس برای ایجاد اشتغال
معاون گردشگری وامور زائرین استانداری فارس گفت: سهم خدمات وگردشگری درایجاد اشتغال 50 درصد است و نیاز به توجه جدی از سوی دستگاه های اجرایی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، شاپور رستمی پنجشنبه شب در آئین  گشایش سفره های ایرانی که با حضور استان های فارس، چهار محال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد ولرستان در شیراز برگزار می شود، در سخنانی اظهار داشت: سهم کشاورزی در اشتغال 20 درصد وصنعت 30 درصد است و صنعت گردشگری 50 درصد است که این نشان دهنده اهمیت صنعت گردشگری دارد.
وی خاطرنشان کرد: فارس با 4 هزارروستا، 12.5 درصد جامعه عشایری را تشکیل می دهد که از تنوع غذاهای محلی وسنتی  استانی مستعد برای جذب  صنعت گردشگر داخلی وخارجی  است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تصریح کرد: با درآمد و رشد توسعه اقتصادی می توان زیرساخت ها را  با فرهنگ سازی وآموزش برای توسعه صنعت گردشگری واشتغالزایی ایجاد کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا است، افزود: سهم درآمد و اشتغال ازطریق کمک به بخش خصوصی که نقش تعیین کننده ای در توسعه پایدار ایجاد می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان داشت: برپایی چنین جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی، فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های طبیعی، صنایع دستی و دیگر صنایع برای استان فارس ایجاد می کند .
جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ، گردشگری» از ۲۷ تا ۳۰ جشنواره در قالب جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس ادامه می‌یابد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز