مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی فارس:

ساخت مدرسه در مسکن مهر لپویی

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۰:۰۴:۱۲
کد خبر: ۴۹۵۳۳۴
ساخت مدرسه در مسکن مهر لپویی
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی فارس گفت: سال آینده در مسکن مهر لپویی مدرسه ساخته می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس محمد حسین حمیدی زاده با بیان اینکه عملکرد بخش خصوصی در بسیاری از ساخت و سازها بهتر از دیگر بخش ها بوده است، اظهارداشت:طی 2 مرحله تاکنون تعدادی واحد تجاری در شهرک مهر امام رضا(ع)-لپویی واگذار شده است که تا پایان سال جاری 40 واحد دیگر نیز آماده واگذاری است.این واحدها با پیشرفت فیزیکی 35 درصدی و در مجتمع بزرگ تجاری با 4 طبقه و با سرمایه سازمان ملی زمین و مسکن در حال ساخت است.
وی اضافه کرد:علاوه بر واگذاری واحدهای تجاری،در نظر داریم زمین هایی با کاربری تجاری را به تفکیک به بخش خصوصی واگذار کنیم که از ابتدا تا انتهای آن را انجام دهد.
مدیر مسکن و ساختمان در خصوص فضای آموزشی مسکن مهر لپویی تصریح کرد:اسکت و سقف 5 مدرسه در این محدوده تعهد راه و شهرسازی بوده است که به آن عمل کرده ایم اما،به دلیل وضعیت بضاعت مالی آموزش و پرورش  که تعهد تکمیل این مدارس را بر عهده دارد،مقرر شده است که برای سال تحصیلی آینده با اولویت مقطع ابتدایی دخترانه – پسرانه 3 مدرسه از 5 مدرسه،توسط راه و شهرسازی تکمیل و به بهره برداری برسد.
حمیدی زاده افزود:برای انجام و تکمیل این پروژه،منتظر اعتبار هستیم که علاوه بر یک سوم هزینه که از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت میشود،از هر طریقی امکان پذیر باشد حتی تهاتر،که موافق آن نیستیم،کار را شروع کرده و به سرانجام برسانیم.
وی از پیشرفت فیزیکی 27 درصدی درمانگاه شهرک با مساحت 450 متر مربع خبر داد و اظهار داشت:علی رغم عدم دریافت اعتبار ، عملیات ساخت درمانگاه در حال انجام است.همچنین به جز این درمانگاه زمینی با مساحت 5 هزار متر برای حوزه درمانی در نظر گرفته شده است که در صورت استقبال در اختیار سرمایه گذار گذاشته می شود.
مدیر مسکن و ساختمان به تکمیل ساختمان کلانتری این شهرک اشاره کرد و گفت:بیش از 90 درصد معابر مسکن مهر لپویی آسفالت و روشنایی ورودی نیز شکل گرفته است.همچنین محوطه سازی شهرک در تعهد اداره راه و شهرسازی نبوده است ولی با این وجود در تکمیل محوطه ورود کرده و در حال انجام آن هستیم.
حمیدی زاده در خصوص راه اتصال لپویی به شهر جدید صدرا گفت:علی رغم درخواست ها ولی این پروژه با سابقۀ 16 ساله ای که در زمینه راه دارم بسیار زمان بر است و بعید می دانم به زودی به بهره برداری برسد ولی ، آزاد راه شیراز –اصفهان از محل تنگ خیاره گذر خواهد کرد و لپویی با اتصال به آزاد راه از این بن بست خارج خواهد شد.
وی وجود بانک را در شهرک مهر امام رضا(ع)-لپویی جهت رفع نیاز ساکنین جزو  الزام ها دانست  و یادآور شد:به طور حتم در اولین جلسه ای که با سرپرست بانک مسکن خواهم داشت این ضرورت را مطرح خواهم کرد زیرا،ساکنین برای کار بانکی نباید مجبور به ترک مجموعه شوند.
مدیر مسکن و ساختمان از واگذاری زمین جهت ساخت ورزشگاه در این مجموعه خبر داد و اذعان داشت:طی جلساتی که با هیئت ورزشهای همگانی داشتیم مقرر شد زمینی را در اختیار آنان قرار دهیم تا برای ساخت ورزشگاه اقدام نمایند که البته ممکن است ساخت ورزشگاه با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد.زمینی که برای این کار در نظر گرفته شده است تعدادی معارض دارد که در حال پیگیری است.
حمیدی زاده با بیان اینکه شهرک مهر امام رضا(ع) به شهرداری لپویی الحاق و تحمیل شده است،گفت:شهرداری لپویی مجموعه ای با بضاعت و موجودی خود بود  که مسکن مهر به آنان تحمیل شد که البته این شهرداری را از درجه 3 به درجه 2 ارتقا داد.
وی افزود:این الحاق باعث چند برابری شدن شهرداری لپویی شد که می بایست از این پتانسیل حداکثر استفاده را برد.
مدیر مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مسکن مهر از لحاظ سازه ای بر اساس اصول و ضوابطِ آئین نامه ملی ساختمان احداث شده است،گفت:اگر ایرادی در سازه های این مسکن ها وجود دارد به جرأت می توان ابراز داشت که از کم لطفی سیستم نظارتی بوده است.
حمیدی زاده اضافه کرد:اگر پروانه ای با تخفیف صادر می شود(اشاره به پروانۀ مسکن مهر)،دلیل بر عدم کنترل کیفیت سازه ها نیست بلکه این گمان وجود دارد که شاید به دلیل حجم بالای پروژه،وقت کمتری صرف کنترل شده است که در صورت وجود قصوری در این زمینه،قابل پیگیری است اما نباید مصالح سازه ای را فدای پول کرد.
وی خاطر نشان کرد:امروز بنا به هر دلیلی مسکن مهر دچار بحران شده است،عدم واریز به موقع اقساط ،عمل نکردن برخی تعاونی ها به تعهدات خویش و .....از این دلایل است.
مدیر مسکن و ساختمان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر استان را 85 درصد برآورد کرد و گفت:این پیشرفت تا پایان سال به 90 درصد خواهد رسید.
حمیدی زاده در بخشی از سخنان خود به تعداد  واحد های تحت تعهد راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد:کل تعهدات اداره راه و شهرسازی 52 هزار واحد مسکن مهر در قالب تعاونی و سه جانبه و خود مالک بود که تعداد 46هزار واحد تحویل و 6 هزار واحد باقی مانده است.
وی افزود:2 هزار واحد دیگر تا پایان امسال تحویل داده می شود که 450 واحد آن واقع در بلوار مدرس است که به دلیل نبود متقاضی پس از 4 سال آماده واگذاری شده است.2 هزار واحد دیگر نیز که خود مالک هستند در نیمه اول سال 96 تکلیف متقاضیانشان مشخص می شود که در غیر این صورت از مسکن مهر خارج خواهند شد.همچنین هزار واحد نیز در نیمه اول سال 96 به بهره برداری می رسد و از هزار واحد باقیمانده نیمی تعهد دولتی و نیم دیگر تعهد تعاونی است که  پرونده حقوقی دارد.
مدیر مسکن و ساختمان با بیان اینکه عدم کارشناسی دقیق از تعداد متقاضیان ،موجب ساخت این پروژه در منطقه لپویی شده است،گفت:در سال اولی که  طرح ساخت این پروژه داده شد متاسفانه به دلیل عدم کارشناسی دقیق از تعداد افرادی که متقاضی این مسکن هستند موجب شد تا شهرک مهر امام رضا(ع)-لپویی در این منطقه ساخته شود.گرچه بهتر بود که در تعداد کمتر و پراکنده این ساخت و ساز در بافت فرسودۀ شهری صورت می گرفت.
حمیدی زاده بیشترین تمرکز مسکن مهر استان را پس از شهر جدید صدرا در لپویی خواند و گفت:شهر جدید صدرا در هنگام ساخت مسکن مهر دارای زیر ساخت هایی همچون درمانگاه و مدرسه بود ولی شهرک مهر فاقد این زیر ساختها است.
وی به مشکلات اجتماعی موجود اشاره کرد و اظهار داشت:مسکن مهر قطعا بدون مشکل نبود ولی می بایست با مثبت ترین حالت به قضیه بنگریم که اگر مسکن مهر نبود ساکنین آن کجا می رفتند؟
مدیر مسکن و ساختمان در پایان تصریح کرد:سیاست وزارت راه و شهرسازی بر این است که منابع مالی را تأمین و کمبودها را جبران کند.وسعت کار بسیار زیاد است ولی مشکلات آن در مقایسه با دیگر استان ها ،کمتر است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز