مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس:

خوراک های سنتی فارس در باغ ملی شیراز معرفی می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۱:۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۹۵۳۶۲
خوراک های سنتی فارس در باغ ملی شیراز معرفی می شود
مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری سومین جشنواره خوراک های سنتی این استان در شیراز خبر داد و گفت : این جشنواره تخصصی یک رویداد گردشگری در زمان کم مسافر در استان فارس است و یکی از اهداف آن جذب گردشگران و آشنایی آنها با خوراک های سنتی استان می باشد .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر مصیب امیری با مثبت ارزیابی کردن استقبال مردم از جشنواره کشوری سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری گفت: طی 2 ساله گذشته در شیراز جشنواره خوراک های سنتی فارس برگزار می گردید که امسال متقارن با اولین سال برگزاری جشنواره ملی سفره ایرانی فرهنگ گردشگری شد. بر همین اساس و به علت استقبال عموم از تاریخ 28 تا 30 آذرماه، جشنواره با عنوان خوراک های سنتی فارس با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و خانه فرهنگ جاودان برگزار می شود .
وی نشست تخصصی اندراحوالات شیخ ابواسحاق اطعمه شیرازی را  از برنامه جنبی این نمایشگاه معرفی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه اضافه کرد : در این جشنواره تعداد 51 غرفه پیش بینی شده است که در آن ها ، خوراک های سنتی اقوام و شهرستان های استان فارس معرفی و عرضه خواهند شد .
امیری در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره نیز افزود : معرفی و شناساندن غذاهای سنتی فارس به عموم مردم به ویژه گردشگران داخلی و خارجی و نیز نسل جوان ، تلاش برای حفظ و احیای غذاهای سنتی و محلی فارس در میان مردم به عنوان بخشی از میراث معنوی ایرانی ، ایجاد رونق بیشتر گردشگری، ترویج استفاده از غذاهای سنتی ایرانی در میان مردم ، آشنا نمودن بازدیدکنندگان با روش های پخت خوراک های سنتی و محلی استان فارس و معرفی ویژگی های فرهنگی عشایر فارس شامل خوراک های سنتی به عنوان بخشی از پتانسیل های گردشگری عشایری و آئینی استان فارس می باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز