نمایش ۲۵۰ خوراک سنتی فارس ، در سومین جشنواره خوراک های سنتی

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۰:۰۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۵۹۰۱
نمایش ۲۵۰ خوراک سنتی فارس ، در سومین جشنواره خوراک های سنتی
250 خوراک سنتی فارس ، در سومین جشنواره خوراک های سنتی درمعرض دید و نمایش علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهارداشت: بی شک فرهنگ غذا شاخه ای از گردشگری است که در استان فارس می تواند رونق بیشتری بگیرد .

دکتر مصیب امیری ادامه داد: یکی از انواع صنعت گردشگری ، گردشگری خوراک است . در همین راستا 250 خوراک سنتی بومی فارس ، که در هریک از شهرستان های استان وجود دارد ، شناسایی شده است و با عنوان جشنواره خوراک های سنتی فارس برای سومین دوره در حال برگزاری است .
وی افزود : هدف از برپایی چنین جشنواره هایی معرفی طعمهای مختلف و آداب و رسوم هر یک از شهرستان های فارسو همچنین صنعتی کردن خوراکهای سالم و سنتی در هتلها و رستورانها برای توسعه گردشگری در استان است .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت توجه به توسعه صنعت گردشگری با اشاره به اینکه شیراز و استان فارس یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور به شمار می آید، گفت: با برپایی این چنین جشنواره هایی می توان در توسعه هر چه بهتر و بیشتر این صنعت در استان و حتی کشور کمک شایانی کرد .
امیری ادامه داد : در همین راستا با توجه به استقبال گردشگران در برگزاری جشنواره خوراک های سنتی فارس در 2 دوره گذشته ، امسال نیز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و خانه فرهنگ جاودان سومین جشنواره خوراک های سنتی فارس در قالب 51 غرفه با حضور شهرستان های مختلف استان به صورت گسترده تر در باغ ملی واقع در چها راه حافظیه شیراز برگزار شده ، که تا کنون مورد استقبال بیش از 7 هزار گردشگر قرار گرفته است .
جشنواره خوراک های سنتی فارس از 28 آذر ماه لغایت 30 آذر ماه از ساعت 11 صبح الی 20 پذیرای علاقمندان به گردشگری خوراک می باشد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز