معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

شهرداری شیراز نگاه ویژه و متمایزی نسبت به توسعه گردشگری داشته باشد

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۲:۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۹۹۲۹۹
شهرداری شیراز نگاه ویژه و متمایزی نسبت به توسعه گردشگری داشته باشد
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس به نقش کلیدی و موثر شهرداری در مدیریت امور شهری اشاره کرد و افزود: شهرداری شیراز نگاه ویژه و متمایزی نسبت به توسعه گردشگری داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  شاپور رستمی با اشاره به اینکه استان فارس بعنوان سومین حرم اهل بیت و وجود 1400 بقاع متبرکه و واجب التعظیم ظرفیت بسیاری در زمینه گردشگری مذهبی دارد، افزود: در جهت توسعه این بخش گردشگری با استانهای مقدس مشهد و قم ارتباط و پیوند سه جانبه و توافقات اولیه به منظور ایجاد کمیته ای  جهت توسعه همه جانبه گردشگری مذهبی و زیارتی صورت گرفته است.
وی  ادامه داد: نقش و اهمیت گردشگری در توسعه استان به دلیل هزینه بر بودن  بخش صنعت و تولید و بخش کشاورزی بواسطه مشکلات کم آبی اهمیت بیش از پیش یافته است و لذا باید این حرکت جهادی که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در حال انجام است سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه شیراز فضای بسیار متفاوتی نسبت به کل شهرهای ایران داشته و با دارا بودن آثار تاریخی، مذهبی و طبیعی در بین شهرهای گردشگرپذیر کم‌نظیر است، ابراز داشت: به نظر می‌رسد که در این زمینه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نشده است.
رستمی اظهار داشت: امروز شهرهای دیگر کشور تلاش‌های بسیاری می‌کنند و گاه شهری با ظرفیت کمتر به سبب حضور بهتر در رسانه‌های حقیقی و مجازی از شیراز سبقت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در گذشته از هر جای جهان اگر توریستی وارد کشور میشد، شیراز را به عنوان گزینه خود بر‌می‌گزید اما امروز سایر نقاط از شیراز پیشی گرفته‌اند و گاه حتی شهرهای کمتر شناخته شده در سایت‌های مجازی گردشگری بیشتر انتخاب می‌شوند.
رستمی خاطر نشان کرد:  شهرداری شیراز باید هر چه سریع تر کمیته گردشگری این شهر را برای ارائه راهکار برای معرفی شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی فعال کند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس  مبنا و اساس برنامه ریزی مدون و دراز مدت در گردشگری  را ارائه آمار و اطلاعات دقیق و واقعی دانست و بر هماهنگی و ارتباط بیشتر دستگاههای اجرایی مرتبط با گردشگری تاکید کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز