دبیر همایش عشایری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد:

هنر ابزاری تنومند در پیشگیری از اعتیاد است

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۹:۴۷:۵۸
کد خبر: ۴۹۹۶۲۰
هنر ابزاری تنومند در پیشگیری از اعتیاد است
دبیر همایش عشایری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، هنر را ابزاری تنومند برای فرهنگسازی دانست و گفت: تا فرهنگی تولید نشود کاهش تقاضا در مصرف مواد مخدر ایجاد نمی شود، ما می توانیم کاهش تقاضا را با فرهنگسازی بواسطه هنرمندان ایجاد کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، آفرینی در همایش عشایری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اظهار کرد : سوداگران مواد مخدر اقتصاد پویایی راه انداخته اند و این مافیا به دنبال منافع اقتصادی است و تلاش زیادی دارد که در بخش ها و سطوح مختلف جامعه نفوذ کند.
آفرینی اظهار کرد: در این پروژه تا زمانی که مردم، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های مبارزه کننده و فرهنگی یکی نشوند در حل بحران موفق نخواهد بود.
وی با اشاره به نقش موثر هنر نیز تصریح کرد: تا کار و فعالیت فرهنگی صورت نگیرد کاهش تقاضا در مصرف مواد مخدر ایجاد نمی شود و ما می توانیم کاهش تقاضا را با فرهنگسازی بواسطه هنرمندان ایجاد کنیم.
دبیر همایش عشایری با رویکرد مواد مخدر اظهار داشت: در سه سال گذشته ۳ سمینار با محوریت مواد مخدر تشکیل شد تا نقش هنرمندان هم در حوزه مواد مخدر و درمان نشان داده شود.
وی از ضرورت ایجاد دو رشته سایکودرام و معماری روان شناختی که ترکیبی از روان شناسی و تئاتر است در دانشگاه هنر گفت و افزود: این دو رشته به دانشگاه هنر پیشنهاد شده تا از آن بتوان برای درمان و پیشگیری اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی استفاده کرد .
آفرینی به نقش برجسته و موثر روحانیون نیز در کاهش آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: جلساتی با محوریت روحانیون تشکیل شده تا آنها نیز سهم خود را در این عرصه ایفا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز