اجرای کنسرت ۸۰ نفره قشقایی در شیراز

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۸:۰۸:۴۵
کد خبر: ۵۰۰۴۲۶
اجرای کنسرت ۸۰ نفره قشقایی در شیراز
سرپرست گروه موسیقی درنا با اشاره به اینکه رویکرد این گروه بهره گیری از لباس قوم قشقایی گفت: فرهنگ،هنر و پوشش منحصر بفرد قوم قشقایی سبب شد ارکستر هشتاد نفری درنا از این پس با این پوشش هنر نمایی کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، استاد محمد جاویدی سرپرست گروه موسیقی درنای قشقایی که شامل هشتاد نوازنده و خواننده است، در حاشیه اجرای درخشان نهم دی ماه که در سالن جهاد دانشگاهی شیراز برگزار شد، گفت: قوم قشقایی با قدمت چندین هزارساله در ایران دارای، فرهنگ ،هنر و پوشش منحصر بخود است و باید مردم آن از هنرمند و فرهنگ دوست با لباس خاص خود در محافل هنری و محلی حضور یابند و گروه موسیقی درنا هم با همین رویکرد و بهره گیری از لباس زیبای این قوم این ارکستر هشتاد نفری را اجرا کرده و من بعد نیز با همین پوشش هنر نمایی خواهد کرد.
این هنرمند با اشاره به سابقه فعالیت گروه هنری درنا خاطرنشان کرد: قبل از سال ۱۳۸۰این گروه با پنجاه عضو ثبت شده با هنرنمایی خوانندگانی چون قربان نجفی، صمد نصیری و کهن پور فعالیت داشته است.
جاویدی افزود: امروز هم با حضور هنرمندان بزرگی چون صمصام و علیرضا شاه محمدی ، بیات و یونس احمدی بعنوان نوازنده های ثابت فعالیت خواهد داشت.
وی با اشاره به آمادگی گروه در مدت شش ماه گذشته اظهار داشت:این گروه هشتاد نفری مهیاست تا از این پس با اجرای قطعات زیبا با پوشش قشقایی فعالیت داشته باشد.
هنرمند موسیقی ایل قشقایی که در جشنواره تولیدات صدا و سیمای استان ها در آهنگ سازی مقام برتر را کسب کرد با اشاره به اهمیت حضور در این رقابت ملی که یکی از بهترین و سخت ترین رقابت های  کشوری است ،گفت : آهنگ یار گلیدی که تولید مرکز فارس بود ، در این رقابت شرکت داده شد ،که مقام برتر اهنگ سازی را کسب کرد.
 
نظر شما