مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

زلزله خنج هشداری برای افزایش مقاوم سازی مناطق روستایی است

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۲:۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۰۳۴۷۷
زلزله خنج هشداری برای افزایش مقاوم سازی مناطق روستایی است
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بر لزوم افزایش مقاوم سازی در مناطق روستایی تاکید کرد و بیان داشت : زلزله خنج هشداری به ساکنان در واحد های مسکونی غیر مقاوم بود ، دراین زمین لرزه واحدهای مقاوم سازی شده امتحان خود را پس داد و واحد های غیر مقاوم آسیب دید .
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، مهندس عطاالله زمانی اظهارداشت : بنیاد مسکن برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطقی که هنوز واحدهای غیر مقاوم دارند بدون محدودیت آمادگی دارد و با اعطای تسهیلات مقاوم سازی می تواند زمینه ایجاد تحول در روستاهای غیر مقاوم را به وجود آورد. وی  در مورد نوع خسارت ها در شهرستان خنج گفت : دراین زمین لرزه آوار روی سر مردم فرو نریخته است و عمده خسارت ها ترک خوردگی دیوارها و فرو ریختن دیوار حیاط منازل است ، اما برخی واحد های ترک خورده دیگر قابل سکونت نیست و بایدتخریب و بازسازی شود .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه با بیان اینکه واحد های مقاوم سازی شده هیچ خسارتی دراین زمین لرزه ندید گفت : در بازدیدهایی که کارشناسان بنیاد مسکن از منطقه داشتند مشاهده شد که حتی شیشه منازل مقاوم هم ترک برنداشته است، کوچک ترین ترک خوردگی در واحد های مقاوم سازی شده دیده نمی شود ، این موضوع نشانگر موفقیت اجرای طرح های مقاوم سازی روستایی است و بیانگر ایجاد ایمنی و امنیت بیشتر برای کسانی است که از تسهیلات مقاوم سازی استقبال کرده اند . زمانی ادامه داد : شهرستان های همجوار خنج اکنون در آماده باش کامل قرا دارند و کارشناسان بنیاد مسکن برای تعیین خسارت کلی به شهرستان خنج اعزام شده اند .
وی با بیان آمار خسارت های اولیه از زمین لرزه خنج گفت : آمارهای اولیه حاکی از بروز خسارت در چهار روستای خنج است ، 41 واحد مسکونی در روستای تخته ، 13 واحد در روستای خیرآباد ، 94 واحد در روستای سیف آباد و 28 واحد مسکونی در روستای چاه طلا خسارت دیده است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: 177 واحد مسکونی خسارت دیده دراین زمین لرزه دراولویت اول دریافت تسهیلات و مقاوم سازی قرار گرفتند و کارشناسی لازم و ارزیابی از سایر واحد ها برای به دست آوردن برآورد قطعی همچنان ادامه دارد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز