استاندار فارس:

پروژه ای مهم تر از آزادراه شیراز – اصفهان در کشور وجود ندارد

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۶:۵۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۶۴۵۰
پروژه ای مهم تر از آزادراه شیراز – اصفهان در کشور وجود ندارد
استاندار فارس گفت: در حوزه راه سازی پروژه ای مهم تر از آزادراه شیراز – اصفهان در کشور وجود ندارد چرا که با احداث 230 کیلوتر آزادراه، 130 کیلومتر از مسافت شیراز به اصفهان و در ادامه به تهران کاسته می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه 7 آزادراه شیراز – اصفهان که با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: بر اساس دستور وزیر با کفایت و با تدبیر راه و شهرسازی آزادراه شیراز – اصفهان باید در سال 97 به بهره برداری برسد و از آنجا که قطعه 7 در مجاورت شهر شیراز واقع شده است با آغاز عملیات اجرایی آن مردم امیدوار خواهند بود که تا پایان هفته دولت سال 97 شاهد افتتاح پروژه باشند.
وی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه طی یک سال گذشته معادل چند سال گذشته بوده به طوریکه طی بازیدی که در نیمه دوم سال گذشته انجام شد پیشرفت فیزیکی حدود 23 درصد بود که در حال حاضر این پیشرفت به 48 درصد رسیده است.
مهندس افشانی ادامه داد: اعتبار پروژه در سال گذشته رقمی بالغ بر 14 میلیارد تومان بود و با توجه به منابع محدود مالی خوشبختانه با دستور وزیر راه و شهرسازی مبلغ 300 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به پروژه اختصاص یافت و در ابتدای سال نیز 300 میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص یافت که با تعهد قرارگاه خاتم الاوصیا که معادل همین میزان اعتبار می باشد کل اعتبار آن هزار و 200 میلیارد تومان رسید.
استاندار فارس گفت: انتظار می رود که پیمانکار نیز سرعت اجرای کار را افزایش دهند تا پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
وی افزود: باید کار از همین لحظه در قطعه 7 شروع شود و به هیچ وجه نباید کار تعطیل شود.
استاندار فارس گفت: این پروژه مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور می باشد چرا که با اجرای آن 130 کیلومتر مسافت نزدیک تر می شود و این کاهش مسافت به معنای کاهش سوخت و کاهش زمان و در نهایت افزایش بهروری می باشد که یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی می باشد.
مهندس افشانی گفت: این پروژه از زیباترین مناظر طبیعی نیز عبور خواهد کرد و جانمایی چندین مجتمع خدماتی رفاهی نیز در طول مسیر انجام شده است و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه مجتمع های خدماتی نیز به بهره برداری برسند.
نظر شما