عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

فاجعه ساختمان پلاسکو برای مدیران شهری شیراز درس عبرت باشد

۱۳۹۵/۱۱/۰۲ - ۱۶:۴۹:۴۱
کد خبر: ۵۰۹۱۰۶
فاجعه ساختمان پلاسکو برای مدیران شهری شیراز درس عبرت باشد
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید فاجعه ساختمان پلاسکو درس عبرتی برای مدیران شهری شیراز باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مظفر مختاری با بیان اینکه اتفاق ناگوار رخ داده در تهران بار دیگر لزوم شکل‌گیری مدیریت واحد شهری را یادآوری کرد اظهار داشت: مسئولان نباید بر این گمان باشند که اگر این اتفاق در شیراز رخ دهد حجم فاجعه کمتر از اتفاق ساختمان پلاسکو است.
وی وجود بافت آسیب‌پذیر، ابنیه مقاوم‌سازی نشده و نبود مدیریت واحد شهری را سه چالش پیش رو برای مدیریت بحران در شهر شیراز دانست و افزود: تا دیر نشده باید برای مقابله با یک اتفاق ناگوار مشابه در کلان‌شهر شیراز تصمیم‌گیری شود.
مختاری با اشاره به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها بیان کرد: اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه‌ها و اماکن عمومی و دالان‌های عمومی و خصوصی وظیفه شهرداری است.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: شهرداری شیراز باید با بررسی دقیق و کارشناسی در سطح شهر به ویژه نقاط آسیب‌پذیر، آمادگی لازم برای مقابله با چنین اتفاقاتی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه کارشناسان شهرداری می‌بایست با استناد به این بند از قانون، طی گزارش ارسالی به شهرداری بخصوص در مرحله تخریب و گودبرداری، در جهت حفظ، نگهداری، ایمن‌سازی، رفع خطر، محصور و پایدار کردن و غیره اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند عنوان کرد: همواره باید از وقوع اتفاقات ناگوار و خطرات احتمالی ناشی از این موارد، پیشگیری کرد.
مختاری ارائه خدمات مطلوب توسط شهرداری به شهروندان را در زمان وقوع یک بحران، حق قانونی و طبیعی شهروندان دانست و گفت: زمان وقوع بحران شنیدن حرف‌هایی از جنس کمبود و نبود امکانات برای مردم پذیرفتنی نیست.
نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر، استفاده از تجارب موفق دیگر کشورها در مدیریت بحران و مدیریت واحد شهری را توسط مدیران شهری شهر شیراز خواستار شد و افزود: تجربه موفق دیگر کشورها نیز در این زمینه می‌تواند الگویی مناسب برای ایجاد این سبک از مدیریت در شهرمان باشد.
وی افزود: باید با تقویت نظارت در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری،‌ امکان افزایش ارائه خدمات شهری شایسته به مردم را فراهم آورد تا سرعت رشد و پیشرفت شهر و همچنین حفظ امنیت جان و روان شهروندان دو چندان شود و شاهد مدیریتی کلان‌نگر و هدفمند در سطح شهرها و کلان‌شهر شیراز باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز