مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان در فارس

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۹:۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۱۹۴۸۳
آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان در فارس
مدیر کل آموزش وپرورش فارس ضوابط و شرایط ثبت نام و تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در فارس را اعلام کرد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس ، حمید رضا آذری در جمع اعضای ستاد برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان فارس گفت: ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان ، از روز دو شنبه 25/11/95 تا روز سه شنبه 3/12/95 از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی http://azmoon.medu.ir    انجام خواهد شد .
وی با بیان اینکه" دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی نیز  از طریق همین پایگاه اینترنتی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت" افزود: تمامی مراحل اعم از ثبت نام،صدورکارت ورود به جلسه، اعلام نتیجه آزمون،ثبت اعتراضات و پاسخ گویی به شیوه غیرحضوری و با مراجعه به پایگاه  اینترنتی توسط داوطلبان انجام می شود و مدارس محل تحصیل دانش آموزان دراین خصوص مسؤولیتی ندارند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: با توجه به اینکه شرکت داوطلبان در جلسه آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه اکیداً ممنوع است ، لذا کارت ورود به جلسه آزمون شامل : نام ، نام خانوادگی و سایر مشخصات فردی ، عکس داوطلب ، مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه امتحانی  یک هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق پایگاه اینترنتیhttp://azmoon.medu.ir    در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .
آذری افزود: آزمون ورودی پایه هفتم دبیرستان استعدادهای درخشان برای دانش آموزان داخل کشور در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 14/02/1396 و پایه دهم  ساعت 9 صبح روز جمعه 15/02/1396 در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد .
وی یاد آور شد: وجه ثبت نام مبلغ 165 هزار ریال می باشد که صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام دریافت می شود و لازم است داوطلبان گرامی برای پرداخت وجه ثبت نام ، از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده نموده و رمز دوم پرداخت اینترنتی را به همراه داشته باشند .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: در صورت واریز وجه ثبت نام به صورت مستقیم ، از طریق مراجعه به بانک و یا دستگاه های خود پرداز ، هیچ گونه ثبت نامی انجام نشده و وجه واریزی نیز قابل استرداد نخواهد بود .
آذری گفت: شرط ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم ،کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس ( یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس، در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 95-1394  می باشد .
وی افزود: آزمون ورودی پایه دهم فقط برای تکمیل ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان می باشد و شرط ثبت نام برای شرکت در آزمون این پایه  ،داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه هشتم در خرداد ماه سال تحصیلی 95-1394  می باشد .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس یادآور شد:دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که بر اساس بخشنامه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان باید در آزمون شرکت نمایند از شرط معدل موضوع این بند معاف هستند .
آذری همچنین گفت: پذیرش دانش آموزان برای ورود به دبیرستان های دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان صرفاً بر اساس رتبه مبتنی بر نمره آزمون ورودی خواهد بود.
وی در ادامه تاکید کرد: لازم است داوطلبان ، دبیرستان های استعدادهای درخشان مورد نظرشان را با توجه به محل سکونت خود در سال تحصیلی 97-1396 و با عنایت به منطقه / ناحیه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب کنند .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس  گفت: داوطلبان آزمون ورودی دوره دوم متوسطه، در اولویت های انتخابی خود در زمان ثبت نام در آزمون،صرفاً مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی می باشند .
وی انتقال بین مدارس استعدادهای درخشان در داخل یک شهرستان در دوره اول و دوم متوسطه ( حتی در صورت دارا بودن نمره کف قبولی مدرسه مقصد ) در سال اول پذیرش  را  ممنوع اعلام کرد و افزود: لازم است داوطلبان گرامی ضمن دقت کافی به این موضوع ، نسبت به انتخاب دبیرستان های مورد نظر بر اساس اولویت اقدام نمایند، چرا که بعد از اعلام قبولی و تعیین مدرسه مورد پذیرش ، امکان تغییر یا جابه جایی در دبیرستان های استعدادهای درخشان به هیچ وجه ممکن نیست .
آذری گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان بر اساس ظرفیت پذیرش تعیین شده برای هر مدرسه، پس از برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی  ،در اوایل تیرماه 1396 اعلام می شود .
وی گفت: تمام مراحل طراحی سؤالات آزمون ، چاپ و بسته بندی دفترچه های سؤالات ، تصحیح پاسخ نامه ها ، اعلام نتیجه آزمون و پاسخ گویی به اعتراضات به صورت ستادی توسط وزارت متبوع انجام می گیرد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز