رییس منابع طبیعی پاسارگاد مطرح کرد

مهار ۸.۵ میلیون متر مکعب سیل و جذب در سفره های زیرزمینی/ نیاز به مشارکت ذینفعان در اجرای پروژه های آبخیزداری

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۴:۵۸:۱۲
کد خبر: ۵۲۲۷۶۹
مهار ۸.۵ میلیون متر مکعب سیل و جذب در سفره های زیرزمینی/ نیاز به مشارکت ذینفعان در اجرای پروژه های آبخیزداری
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مهار 8.5 میلیون متر مکعب سیل بر اثر اجرای پروژه ها و طرح های آبخیزداری اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان سیل به تدریج جذب سفره های زیر زمینی شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حسن خسروانیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از نزول رحمت الهی اظهار کرد: از سال 1372 تاکنون بیش از بر ده ها طرح و پروژه آبخیزداری اعم از پخش سیلاب، بندهای خاکی و سنگی ملاتی، حوضچه های تغذیه مصنوعی، سد های خاکی، چک دم و غیره در شهرستان پاسارگاد اجرا شده است.
وی افزود: این طرح ها و پروژه های آبخیزداری در حوضه های آبخیز، سرپنیران، کردشول، مادر سلیمان، ابوالوردی، مبارک آباد، خرسی، سوباتان، علی رسیده به منظور کنترل سیلاب حوضه های شهری، روستاها و جهت جلوگیری از فرسایش، کنترل رسوب سد مخزنی سیوند و تغذیه سفره های زیرزمینی در قالب پروژه های ملی و استانی اجرا شده است.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: با توجه به بارندگی سامانه بارشی اخیر به میزان 175.2 میلی متر تمامی پروژه ها آبگیری صورت گرفت که پروژه های اخیر توانستند بالغ بر 8.5 میلیون متر مکعب سیل را مهار و به تدریج جذب سفره های زیر زمینی کنند.
خسروانیان بیان کرد: اجرای پروژه های مذکور با توجه به اینکه سال های قبل سیلاب های مخربی شهر سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد و برخی از روستاها و جاده اصلی شیراز - اصفهان را تهدید و سالانه خسارات جانی و مالی فراوانی وارد می کرد اکنون این نقمت با همت والای مردم و مسئولان، همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان فارس، سازمان جنگل ها،  مراتع و آبخیزداری کشور و تمامی مسئولان دست اندر کار نظام جمهوری اسلامی ایران به نعمتی گران بها تبدیل شده است.
وی در ادامه از مسئولان خواست با توجه به پتانسیل موجود در حوضه های آبخیز که سالانه روان آب های زیادی به رغم کمبود آب از دسترس خارج می شود در جهت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز، مهار و مدیریت روان آبها عنایت لازم را داشته باشند. 
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد عنوان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات بخش دولتی، به مشارکت فعال ذینفعان، بهره برداران و همچنین در صورت امکان خیرین در انجام مطالعه و اجرای پروژه های آبخیزداری نیاز است.
خسروانیان همچنین از مردم شریف و طبیعت دوست خواست همکاری لازم در خصوص حفاظت و نگهداری از پروژه های انجام شده منابع طبیعی و آبخیزداری را داشته باشند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز