بهره برداری از پردیس سینمایی شهر آفتاب شیراز در فروردین ۹۶

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۲۱:۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۲۶۳۰۶
بهره برداری از پردیس سینمایی شهر آفتاب شیراز در فروردین ۹۶
مدیر موسسه شهر آفتاب گفت: پردیس سینمایی شهر آفتاب با ٧ سالن سینما و یک سالن تئاتر، نگارخانه هنرهای تجسمی، کتابفروشی و مجموعه های رفاهی در فروردین سال ١٣٩٦ به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از هنرمندان و مسئولین از سالن های در دست احداث سینما و آمفی تئاتر مجتمع تجاری «خلیج فارس» شیراز بازدید کردند.
مجری طرح سینماهای «خلیج فارس» در خصوص این پروژه گفت: مجموعه کنونی نزدیک به ٧هزار مترمربع مساحت دارد که در دو طبقه ساخته می شودو دارای  ٦ سالن اصلی سینما و یک سالن V.I.P دارای سالن «بلک باکس» است.
محسن خباز اظهار کرد: یکی از سالن های سینمایی مجتمع یادشده با کاستن از یک ردیف صندلی برای کاربری چندگانه طراحی می شود که هم بتوان از آن برای برگزاری کنسرت بهره برد و هم برای اجرای تئاتر مناسب باشد.
خباز از طراحی ٥ سالن با ظرفیت هر یک ٢٥٤ صندلی در این مجتمع خبر داد و افزود: این مجموعه دارای یک سالن ٢٠٠ نفره به همراه یک سالن ١٢٠ نفره بلک باکس است که در کنار آن یک سالن وی.آی.پی نیز قرار می گیرد که دارای گنجایش یکصد تماشاگر است.
وی همچنین از طراحی یک نگارخانه هنرهای تجسمی در این مجموعه خبر داد و گفت: این گالری دارای دست کم ٣٠٠ متر فضا است که در کنار آن یک «آرت شاپ» هم قرار می گیرد.
خباز
مجری طرح فضاهای فرهنگی مجتمع خلیج فارس شیراز از طراحی و ساخت کتابفروشی و فروشگاه موسیقی در قالب فضاهای فرهنگی و هنری این مجتمع تجاری نیز خبر داد و افزود: تلاش شده فضای عمومی سینماهای این مجتمع فارغ از ارایه خدمات پخش و اکران فیلم بتواند محیطی متناسب با فضای فرهنگی شیراز داشته باشد به همین دلیل مالکان مجموعه سالنی هزار نفری در اینجا در نظر گرفته بودند که براساس پیش بینی خودشان این سالن تمامی سالنهای سینمایی را تحت تاثیر قرار می داد. از این رو با توجه به اینکه تالار حافظ هم دارای چنین ظرفیتی است و تالار مرکزی شهر شیراز هم که در حال ساخت است و گنجایش گسترده ای دارد این ابتر کردن فضاست، لذا طراحی دگرگون شد تا رویدادهای مختلفی را این مجموعه شاهد برگزاری باشد.
١٥٠٠ صندلی سینمایی در خلیج فارس
این تهیه کننده برنامه های فرهنگی و هنری با بیان اینکه لابی مجموعه خلیج فارس ظرفیت تا ١٥٠٠ نفر را دارد، تصریح کرد: صندلی های این بخش از فضای مجموعه یادشده می تواند به شکل سینمایی چیده شود.
وی همچنین از ایجاد پلی معلق در فضای لابی مجموعه نامبرده هم خبر داد و افزود: این پل معلق کمک می کند که مردم از جاهای مختلف با چشم اندازهای مختلف شاهد مناظر باشند و از طبقات مختلف به مکان های متعدد فرهنگی این مجموعه اشراف داشته باشند.
تجهیز سالن ٣D شهرآفتاب به صدای ٣ بعدی
خباز در ادامه به سالن ٣D مجموعه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این سالن مجهزترین فضای ٣D ایران خواهد بود که برای نخستین بار دارای صدای ٣D هم خواهد بود که سه برابر دیگر سالن های مجموعه طراحی شده است.
وی صدای سالن ٣D خلیج فارس را متفاوت از دیگر سالن های مشابه داخلی عنوان کرد و افزود: اکنون کارهای نصب تجهیزات صدای این سالن درحال انجام است. این درحالیست که همه سالن های مجموعه یادشده دیجیتال هستند و برنامه ریزی به نحوی است که در مسیر کیفی سازی سینما قرار بگیریم تا حس احترام به مخاطب به مردم القا شود.
خباز با یادآوری اینکه پردیس سینمایی شهر آفتاب با ٧ سالن سینما و یک سالن تئاتر، نگارخانه هنرهای تجسمی، کتابفروشی و مجموعه های رفاهی به زودی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم این پردیس سینمایی فروردین سال ١٣٩٦ به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه پردیس سینمایی شهرآفتاب مجهزترین سالن های کشور را دارا خواهد بود، افزود: رویکرد این مجموعه بیشتر آموزشی است و در این راستا پلاتو تمرین تئاتر و موسیقی هم در این مجموعه خواهیم داشت.
سینما سلام
نظر شما