مدیرکل امور مالیاتی استان فارس:

۹۶ درصد سهم اداره کل مالیات استان فارس در سال ۹۵ محقق شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۰۹:۲۱:۲۱
کد خبر: ۵۲۸۳۹۵
۹۶ درصد سهم اداره کل مالیات استان فارس در سال ۹۵ محقق شد
مدیر کل امور مالیاتی استان فارس از تحقق 96 درصدی سهم اداره کل مالیات استان فارس در سال 95 خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از شیراز، محسن کاویانی صبح امروز در نشست خبری با تاکید بر اینکه جریان صحیح اطلاعات و اطلاع‌رسانی باید از مجاری رسمی خود صورت گیرد اظهار کرد: در بخش مالیات مستقیم تحقق سهم فارس 87 درصد است.
وی با تصریح اینکه از ابتدای امسال تاکنون در بخش مالیات بر ارزش افزوده سهم فارس 109 درصد بوده است افزود: در مجموع 96 درصد سهم استان فارس در حوزه مالیات محقق شده است و مبالغ استانی و ملی که وصول شد در مجموع درآمد استانی محقق می‌شود. 
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه سهم سازمانی اداره کل امور مالیاتی استان فارس در سال 1395 رقم 20 هزار میلیارد ریال تعیین شده است خاطرنشان کرد: سهم استان فارس در بخش مالیات مستقیم در مجموع 87 درصد و در مالیات بر ارزش افزوده 109 درصد وصول شده است.
کاویانی سهم اداره کل امور مالیاتی استان فارس در بخش مالیات مستقیم را 11 هزار و 900 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: بودجه اداره کل امور مالیاتی استان فارس 20 هزار میلیارد ریال است و براساس تلاش و کوشش همکاران و مشارکت خوب فعالان اقتصادی تا پایان بهمن ماه امسال در بخش مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم 96 درصد سهم فارس محقق شده است.
کاویانی ادامه داد: می توان گفت وصول مالیات درسال جاری  نسبت به سال ۹۴ رشد بسیار خوبی داشته که در سال گذشته از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده،  ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و  در ۱۱ ماهه سال جاری ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال نیز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مسئولیت وصول تمامی مالیات بر ارزش افزوده بر عهده استان است عنوان کرد: وصول مالیات بر ارزش افزوده استان فارس در سال 95 نسبت به سال 94 رشد بسیار خوبی داشته و در مجموع سال گذشته 2 هزار و 700 میلیارد ریال بوده که امسال به 3 هزار و 460 میلیارد ریال افزایش یافته است و تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس بر لزوم ترویج فرهنگ مالیاتی در جامعه توسط اصحاب رسانه تاکید و بیان کرد: امیدواریم روزی کشور به نقطه‌ای برسد که نقش درآمد نفت در بودجه عمومی صفر و درآمد حاصل از مالیات جایگزین آن شود تا اقتصاد پوینده و پاینده در کشور محقق شود.

کاویانی با اشاره به تحریم‌های کشورمان توسط دیگر کشورهای دنیا و اصرار آنها بر ادامه تحریم‌ها علیه ایران، اظهار کرد: استکبار و دشمنان ایران اسلامی می‌دانند کشورمان در زمینه اقتصادی مسیر درستی را در پیش گرفته و با تاکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد درون‌زا روی آورده است.

وی با بیان اینکه اگر کشور ما از لحاظ اقتصادی تقویت شود در برابر فشارهای کشورهای دیگر نیز مقاوم می‌شود گفت: اساس و پایه اقتصاد مقاومتی به پشتوانه نظام مالیاتی کشور است و اقتصاد مقاومتی این است که جوشش و درآمدزایی و تولید و غیره از درون کشور باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جامع مالیاتی کشور از سال 83 اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح بر مبنای فناوری اطلاعات است و بدون فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست.

کاویانی به اقدامات انجام شده در راستای فرهنگسازی مالیاتی توسط اداره کل مالیاتی استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: باید نگاه مردم به مقوله پرداخت مالیات تغییر کند؛ اگر مردم بدانند مالیات‌های آنها در چه حوزه‌ای هزینه می‌شود در پرداخت مالیات مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی استفاده از مالیات برای ساخت مدرسه، پل و دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها، پرداخت حقوق به کارکنان دولت و غیره را از جمله هزینه‌کردهای مالیات در استان فارس برشمرد.

مدیرکل امور مالیات استان فارس با بیان اینکه تعامل با فعالان اقتصادی از سیاست‌های مهم اداره کل امور مالیاتی استان است تصریح کرد: اگر میزان مالیاتی که برای مردم تعیین می‌شود رقمی به‌حق باشد و مردم تحت فشار قرار نگیرند به طور حتم در افزایش میزان مشارکت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت از این روز در وصول مالیات‌ها با مردم مدارا می‌شود.

کاویانی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور اگر فعالان اقتصادی تا پایان سال 95 برای پرداخت صد در صد مالیات خود مراجعه کنند میزان مالیات سال 94 مبنای مالیات سال 95 قرار می‌گیرد و مالیات به صورت علی‌الحساب دریافت و جرائم نیز بخشوده می‌شود. 

وی کل معوقات مالیاتی استان فارس را 400 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 900 میلیارد تومان نیز جرائم مالیات فعالان اقتصادی است و اداره کل امور مالیاتی استان فارس 400 میلیارد تومان عوارض نیز مطالبه دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه وصول مطالبات مالیاتی به مشارکت تمامی دستگاه‌ها نیاز دارد اظهار کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی بخش بزرگی از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

کاویانی با تاکید بر اینکه داشتن سامانه‌های فروش و صندوق‌های فروش از دیگر الزامات وصول مالیات از فعالان اقتصادی است خاطرنشان کرد: الزام تجهیز واحدهای صنفی و فعالان اقتصادی به سامانه فروش بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما باید به این نکته توجه داشت که داشتن دستگاه پوز به معنی سامانه فروش نیست.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع مالیاتی نیازمند همکاری قوه مجریه و قوه قضائیه است تصریح کرد: طرح جامع مالیاتی یک طرح ملی است، مجلس در تهیه قوانین و اصلاحیه قانون به خوبی اقدام کرده و دولتمردان به جمع‌بندی رسیدند که کشور باید با مالیات اداره شود اما اجرای این طرح به زمان نیاز دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس افزود: در استان فارس این آمادگی وجود دارد که اگر تمامی واحدها و فعالان اقتصادی به سامانه فروش مجهز شوند مالیات بر درآمد از آنها اخذ شود چراکه استفاده از سامانه‌های فروش به نفع فعالان اقتصادی است و در حال حاضر بخش عمده اعتراضات آنها را به حداقل می‌رساند زیرا یکی از مشکلات اداره مالیات با فعالان اقتصادی در تعیین مالیات، در نظر نگرفتن هزینه‌های فعالان اقتصادی است.

کاویانی بیشترین سهم مشارکت در پرداخت مالیات را مربوط به اشخاص حقوقی با 14 درصد از ترکیب مالیاتی در هر دو منبع مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده دانست و بیان کرد: کارکنان دولت با 13 درصد، مشاغل با کمتر از 10 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند و مالیات بر ارزش افزوده نیز 53 درصد از سهم را به خود اختصاص داده و 10 درصد نیز مربوط به سایر منابع است.

وی عنوان کرد: برخی شرکت‌ها که در استان‌های دیگر ثبت شدند اما در استان فارس فعالیت دارند پرداخت مالیات مربوط به محل اجرای پروژه مهم است هرچند مالیات بر عملکرد را در استان ثبت شده پرداخت می‌کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز