گرامیداشت هفته جهانی مغز با شعار "مغزت را بشناس!"

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۰:۲۹:۳۷
کد خبر: ۵۳۱۱۷۷
گرامیداشت هفته جهانی مغز با شعار مغزت را بشناس!
گروه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز برگزار کننده هفته جهانی آگاهی از مغز در شیراز است و امسال این هفته با شعار "مغزت را بشناس!" گرامی داشته می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  دبیر علمی هفته آگاهی از مغز گفت: گروه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی از چهاردهم اسفند، با هدف ارتقای آگاهی عموم مردم، دانش جویان و دانش آموزان نسبت به علوم اعصاب و عملکردهای مغز برنامه های منظم و متنوعی برگزار می کند.
دکتر "هادی علیقلی" با بیان اینکه این هفته با شعار «مغزت رو بشناس!» برگزار می‌شود، افزود: با همکاری گروه ها و ارگان های مختلف از جمله مرکز تحقیقات علوم اعصاب، کمیته تحقیقات دانشجویی، گروه نوروترونیکس، انجمن علوم اعصاب ایران شاخه فارس، دفتر همکاری ها و دانشگاه علوم پزشکی کرمان،  برنامه های مختلفی در قالب سمینار، وبینار، کارگاه های آموزشی و دیگر برنامه ها، برای این هفته در نظر گرفته شده است.
دبیر علمی هفته آگاهی از مغز با اشاره به برنامه های سطح دانش آموزی، از سخنرانی های علمی در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با سیستم عصبی و بیماری های آن خبر داد و اضافه کرد: همچنین به همین مناسبت، کارگاه آموزش تحقیقات در علوم اعصاب برای تعدادی از دانش آموزان علاقمند در آزمایشگاه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی برگزار می شود.
علیقلی گفت: در سطح دانشجویی نیز سخنرانی های علمی مختلفی به صورت سمینار یا وبینار با هدف مطرح کردن مباحث نوین علوم اعصاب برگزار می شود و در راستای آگاه سازی عمومی مردم، گروه علوم اعصاب در نظر دارد به کمک برنامه های مختلف رادیویی و تلوزیونی اطلاع رسانی هایی در سطح شهر انجام دهد.
وی به اختصاص برنامه "سلامت باشید" امروز، دوشنبه، شانزدهم اسفند، به اطلاع رسانی در این خصوص، با حضور دکتر "نامی" و دکتر "فرخی" از اساتید دانشگاه، به این مقوله خبر داد.
دبیر علمی هفته آگاهی از مغز اضافه کرد: همزمان با هفته آگاهی از مغز، پروژه جدید "مغز آزمون" در آزمایشگاه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شروع به کار می کند.
علیقلی با معرفی بیشتر این برنامه، گفت: این پروژه به عنوان یک چکاپ کامل عملکرد سیستم عصبی در سطوح مختلف حسی، حرکتی و شناختی، برای افراد سالم و بیماران محسوب می شود که نمونه مشابه دیگری در کشور ندارد و از سال آینده انکان تهیه این چکاپ برای عموم علاقمندان فراهم می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز