مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

لزوم تهیه بهترین شرایط آموزشی برای دانش آموزان عشایری

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۸:۰۷:۵۱
کد خبر: ۵۳۴۶۲۳
لزوم تهیه بهترین شرایط آموزشی برای دانش آموزان عشایری
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: باید بهترین شرایط را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری فراهم نمود چراکه این دانش آموزان از توانایی قابل ملاحظه ای برخوردارند هستند و می توانند در آینده کشور نقش موثری داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حمید رضا آذری در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایر فارس که با حضور جمعی از خیرین  مدرسه ساز  نقاط مختلف استان  و مسئولین کشوری و استانی برگزار شد گفت: برای کمک  به آموزش و پرورش و رفع مشکلات آن  باید  اهمیت و تاثیر  آنرا  باور داشت .
وی با بیان اینکه" تنها عاملی که می تواند سرنوشت انسان ها را تغییر دهد ، تعلیم و تربیت است" افزود: مسیر سعادت انسان ها و دستیابی به حیات  طیبه  آموزش و پرورش است و برای رفع مشکلات  آموزشی نباید در انتظار معجزه بود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شرایط کنونی نظام تعلیم و تربیت ، بویژه آموزش و پرورش عشایری گفت: باید بهترین شرایط را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری فراهم نمود چراکه این دانش آموزان از توانایی قابل ملاحظه ای  برخوردارند هستند  و می توانند در آینده کشور نقش موثری داشته باشند.
آذری با اشاره به  آسیب های موجود در جامعه گفت: آموزش و پرورش جایگزین خانواده نیست و این نهاد تنها می تواند در کنار خانواده است که می تواند کارآمد باشد و این دو نهاد با کارکرد صحیح خود می توانند زمینه رشد و تعالی دانش آموزان را فراهم نمایند.
وی یاد آور شد: هم اکنون با هزینه ای کم برای آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان می توان از هزینه های سنگین آینده برای کاهش آسیب های اجتماعی  جامعه  کاست .
مدیر کل آموزش و پرورش فارس مهاجرت دانش آموزان روستایی به شهر ها را به دلیل کیفیت کم آموزش در محل زندگی آنها  نگرانم کننده خواند و افزود:کیفیت نا مطلوب تعلیم وتربیت در مدارس روستایی زمینه مهاجرت به شهرها و در نتیجه بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی را فراهم می نماید، بنا بر این باید بهترین معلمین و با انگیزه ترین آنها را در  روستاها مستقر کنیم.
آذری از خیرین خواست تا با حمایت از دانش آموزان عشایری بویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی در کاهش مشکلات آموزشی این دانش آموزان با آموزش و پرورش سهیم باشند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به دانش آموزان عشایری و بویژه مدارش شبانه روزی عشایری توجه ویژه دارد به نحوی که سرانه این دانش آموزان چندین برابر دانش آموزان سایر مدارس و مراکز می باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز