معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:

اعلام زمان آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۱:۵۰:۱۶
کد خبر: ۵۳۴۸۰۰
اعلام زمان آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس زمان آغاز ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان فارس در سال تحصیلی 97-96 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس ، دکتر ناصر قجری گفت: ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دوره های اول ودوم متوسطه نظری وفنی وحرفه ای سراسر استان فارس از هفته سوم اسفند ماه آغاز شده است

وی گفت: ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس به صورت اینترنتی و از طریق سامانه http://sanjesh.farsedu.ir   و تنها توسط اولیاء یا خود دانش آموز انجام می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه " آزمون مدارس نمونه دولتی دراستان فارس هماهنگ با سایر استان ها  برگزار می گردد " افزود: این آزمون در روز جمعه 9 تیر ماه سال 96  برگزار می گردد.
قجری یاد آور شد:برای ثبت نام در این آزمون ، هر دانش آموز تنها می تواند  یک مدرسه نمونه دولتی را  انتخاب نماید و دانش آموزان متقاضی  برای پایه دهم  نیز صرفا حق انتخاب یک رشته را دارد.
وی گفت: دانش آموزان دوره اول متوسطه و  همچنین دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته های علوم تجربی وریاضی وفیزیک   نواحی چهارگانه شیراز  فقط حق انتخاب مدارس ناحیه خود را دارند و ثبت نام آنها در نواحی دیگر ممنوع می باشد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان دختر نواحی چهارگانه شیراز برای ثبت نام در رشته علوم انسانی تنها می توانند دبیرستان نمونه دولتی مسیح محیط زاده (فرهنگ) در ناحیه 2 را انتخاب نمایند.
قجری گفت: دانش آموزان پسر نواحی چهار گانه شیراز نیز در صورت متقاضی بودن رشته علوم انسانی   می توانند هریک از مدارس ناحیه یک، ناحیه دو یا ناحیه چهار را انتخاب نمایند و انتخاب رشته علوم انسانی در سراسر استان آزاد می باشد.
وی گفت:  برای استفاده از سهمیه روستایی دانش آموزان باید دو سال آخر منتهی به پایه های هفتم ودهم را در مدارس روستایی ویا شهرهای کمتر برخوردار که جدول درج شده در آخر دفترچه راهنما  آمده  گذرانده باشند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزانی که قصد استفاده از سهمیه شاهد را دارند صرفا می بایست فرزند شهید ویا فرزند جانباز وآزاده باشند و علاوه بر آن باید بتوانند حداقل 70درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه عادی درمدرسه  و رشته مورد تقاضا را کسب نمایند.
وی ملاک ثبت نام برای پایه هفتم را  کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس ویا مقیاس خوب در یک درس وخیلی خوب در سایر دروس در نوبت اول (پایه ششم) در سال تحصیلی 96-1395 اعلام کرد و گفت: شرط شرکت در آزمون ورودی این مدارس نیز  به دست آوردن  ملاک های یاد شده در نوبت دوم  می باشد.
قجری افزود: ملاک ثبت نام در دبیرستان های دوره دوم (پایه دهم)  کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول در سال تحصیلی 96-1395 (پایه نهم )می باشد و این دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی نیز باید موفق به کسب معدل  کل حد اقل 17 در سال تحصیلی یاد شده شوند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: تمام سوالات آزمون ورودی پایه هفتم دبیرستان های نمونه دولتی از کتاب های پایه ششم سال 96-1395وپایه دهم از کتاب های پایه نهم سال تحصیلی 96-1395  طراحی می شود.
وی با بیان اینکه" دانش آموزان مشغول به تحصیل خارج ازاستان وخارج ازکشورمتقاضی ادامه تحصیل درمدارس نمونه دولتی استان فارس، می توانند در آزمون استان ثبت نام نموده و شرکت نمایند" گفت: دانش آموزانی که در پایه هفتم ودهم پذیرفته می شوند حق نقل وانتقال وجابجایی به مدارس دیگر را ندارند.
قجری ملاک گزینش دانش آموزان در آزمون ورودی پایه هفتم را صرفا بر اساس نمره آزمون اعلام کرد و گفت: در آزمون ورودی دبیرستان های دوره دوم نیز این اقدام  بر اساس 50درصد نمره آزمون و50درصد معدل کل پایه نهم انجام  خواهد شد.
وی با بیان اینکه"  ثبت نام اتباع غیر ایرانی در این آزمون  ،تابع بخشنامه مرکز امور بین الملل ومدارس خارج کشور  می باشد" گفت: دانش آموزان عشایری نیز به دلیل کوچ رو بودن،در هر منطقه ای در سطح استان مجاز به ثبت نام وشرکت در آزمون هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: در صورت شرکت دانش آموزان همجنس دوقلو یا بیش تر  در آزمون ورودی دبیرستان های دوره های اول ودوم متوسطه وهنرستان ها ی نمونه دولتی  و پذیرش یکی از آن ها، قل های دیگر به شرط کسب حداقل 80درصد نمره تراز شده آزمون آخرین فرد پذیرفته شده مدرسه مورد تقاضای خود ،می توانند مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده ثبت نام کنند.
وی ضمن اعلام اینکه" این  آزمون نمره منفی دارد" افزود: زمان اعلام نتیجه  این آزمون حداقل دو هفته پس از برگزاری آزمون می باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز