وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سازمان نظام رسانه ای کشور ایجاد می شود

۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۴۷۱۸۱
سازمان نظام رسانه ای کشور ایجاد می شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد و راه اندازی سازمان نظام رسانه ای و مطبوعات کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار برنا از شیراز، سیّد رضا صالحی امیری، در آئین بهره برداری از پروژه های فرهنگی، ورزشی و درمانی استان فارس که با حضور رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: امروز 10 پروژه کتابخانه عمومی که با همکاری شهرداری شیراز ساخته شده است افتتاح شد.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 200 کتابخانه عمومی افتتاح شده است افزود: در شیراز 18 کتابخانه عمومی فعالیت داشت که با افتتاح 10 کتابخانه با حضور رئیس جمهور این تعداد به 28 کتابخانه افزایش یافت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارش از عملکرد وزارتخانه متبوع خود پرداخت و بیان کرد: در آغاز دولت یازدهم 280 سالن سینما در کشور فعالیت داشت اما امروز 480 سینمای فعال در کشور به مردم خدمات ارائه می دهد.
صالحی امیری با بیان اینکه در سال 92 تعداد 90 فیلم بلند در کشور تولید شده است تصریح کرد: در سال گذشته 160 فیلم بلند در کشور تولید شده است.
به گفته وی در سال 92 تعداد 2 هزار و 200 فیلم کوتاه و در سال گذشته تعداد 3 هزار و 500 فیلم کوتاه در کشور تولید شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال 92 فروش سینماهای کشور 33 میلیارد تومان بوده است عنوان کرد: این در حالی است که فروش سینما در سال گذشته به 170 میلیارد تومان و تعداد تماشاگران سینما از 80 میلیون نفر در سال 92 به 25 میلیون نفر در سال گذشته افزایش یافته است.
صالحی امیری با بیان اینکه تمامی سینماهای کشور در دولت یازدهم به سیستم دیجیتال مجهز شد خاطرنشان کرد: با این اقدام امکان دسترسی به فیلم برای تمامی نقاط کشور فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه برای استفاده مردم در روستاهای بزرگ و شهرهای کوچک نیز 100 سینمای سیار تولید شده است گفت: 48 دستگاه سینمای دیجیتال تاکنون در کشور نصب شده و 52 دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه مطبوعات نیز عملکرد دولت یازدهم افتخارآمیز است، بیان کرد: از سال 1358 تاکنون 13 هزار و 600 مجوز نشریات صادر شده است که 6 هزار و 420 مورد از این مجوزها مربوط به دولت یازدهم و معادل 47 درصد از نشریات سال های پس از انقلاب بوده است.
صالحی امیری تاکید کرد: 2 هزار و 500 مجوز سایت و خبرگزاری در دولت یازدهم صادر شده است.
به گفته وی قانون جدید مطبوعات در دولت در دست بررسی است و به زودی لایحه مربوطه به مجلس تقدیم می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور سازمان نظام رسانه ای و مطبوعات در کشور ایجاد خواهد شد تصریح کرد: با ایجاد این سازمان تمامی اصحاب رسانه می توانند به امور خود به روشنی رسیدگی و مسائل مربوط به حوزه رسانه را پیگیری کنند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز