مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:

سهم اعتبار روستاها به ۳۵ درصد افزایش یافت

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۲۳:۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۴۸۱۵۱
سهم اعتبار روستاها به ۳۵ درصد افزایش یافت
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه اعتبار روستاها ازطریق مالیات برارزش افزوده از 20 درصد به 35 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، علی نقی طبیب لقمانی بعد از ظهر امروز در همایش منطقه ای شوراهای اسلامی استان فارس که در شهرستان خنج برگزار شد، اظهار داشت: با تخصیص روستایی، شاهد فعالیت های چشمگیری در بخش های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در طول برنامه ششم در سطح روستاهای استان فارس  خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا یک نهال نوپا است که به حمایت وپشتیبانی از سوی مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی نیاز دارد تا بتواند، احکام و اصولی که در قانون اساسی تصویب شده را عملیاتی و اجرایی نمایند.
این مسئول تصریح کرد: از 17 هزار میلیاردتومانی که از ابتدای تشکیل این نهاد مردمی به دهیاران اختصاص یافته  10.5 درصد در این دولت و مابقی در دیگر دولت ها تحقق یافته و سهم استان فارس 725 میلیارد تومان بوده است.
لقمانی تصریح  کرد: اختصاص 456 میلیارد تومان معادل 62 درصد توسط دولت تدبیر وامید به روستاها، نشان از توجه دولت به شوراهای اسلامی شهری و روستایی است.
لقمانی بیان داشت: براساس تقویم رسمی کشور نهم اردبیهشت ماه  روز تاسیس شوراهای اسلامی نام گذاری شده است و در سال 1378 نیز نخستین دوره شوراهای اسلامی با حضور نمایندگان تشکیل گردید و در طی  فعالیت های مثبت دور چهارم درفارس می توان به این نهاد مردمی نمره قبولی داد.
وی با تاکید بر اینکه عدم رسیدگی به اشتغال و بیکاری بزرگترین معضلی است که با آن روبرو هستیم، افزود: برای مقابله با این چالش اجتماعی، مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال را در سال جاری سرلوحه فعالیت های کاری مدیران و مسئولان اجرایی قرار داده اند، و با اجرایی شدن این فرمان، زمینه اشتغالزایی در سطح شهرها و روستاها فراهم می  شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری فارس در مورد حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در انتخابات شورای اسلامی شهر وروستا و ریاست جمهوری بیان داشت: در دور جدید انتخابات باید افرادی خوش  فکر و کارآمد وارد شوند تا مشکل بیکاری و اشتغال برطرف و زمینه اشتغال خانگی  برای زنان فراهم شود.
لقمانی اضافه کرد: دور پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا برگرفته از فرهنگ و آموزه های دینی است و در این مورد نمایندگان می توانند با طرح ها و پیشنهادات ارائه شده راه گشای معضلات و مشکلات جامعه باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز