رئیس کل دادگستری استان فارس:

تربیت و پرورش نسل آینده در اهتمام و تلاش معلمان است

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۲:۴۳:۱۶
کد خبر: ۵۵۳۱۲۶
تربیت و پرورش نسل آینده در اهتمام و تلاش معلمان است
رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین بزرگداشت روز معلم در جمع اساتید مرکز علمی کاربردی دادگستری استان فارس و همچنین قضات علمی مرکز آموزش قضات جنوب کشور و رئیس مرکزدانشگاه علمی کاربردی استان فارس ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و نکوداشت 12 اردیبهشت ماه روز معلم گفت: رشد ،تعالی و ترقی هر جامعه در گرو تربیت سالم و آموزش صحیح آن جامعه توسط انسان های صالح، آگاه و سالم است .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی القاصی در این مراسم  تلاش و اهتمام قضات و اساتید علمی مرکز علمی کاربردی دادگستری استان فارس را ستود و گفت:  تعلیم و تربیت در واقع تلاشی است که برای هدایت ، تکامل ، شکوفایی و ارتقای انسان صورت می گیرد که در مکتب اسلام از ارزش و جایگاه بسیار والایی برخوردار است .
وی با اشاره به این که معلم از اسماء و صفات خداوند متعال است و رسالت و کار پیامبران الهی و ائمه معصومین (ع) نیز پرورش و تعلیم بشریت هست خاطر نشان کرد: معلمی نقش رسولان الهی است و خداوند متعال در آیات متعددی به این نقش مهم اشاره فرموده اند و اگر بخواهیم ارزش کار معلمان را درک کنیم می بینیم که معلم در آموزه های دینی و قرآنی ما از چه جایگاه والایی برخوردار  است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه یادآورشد: هر جامعه ای که از تراز آموزشی و تربیتی بالاتری برخوردار باشد به طور یقین به قله های توسعه ، رشد و تکامل دست پیدا می کند.
القاصی نقش تربیت و آموزش نسل آینده را دراهتمام و تلاش معلمان دانست و گفت: شما اساتید و معلمان در تکامل و پرورش و تربیت جامعه به نحوی سهیم هستید چرا که با شیوه و انتقال مفاهیم و مطالب و هم  با رفتار عملی خود شخصیت و هویت جامعه را رقم می زنید و این نشان از جایگاه بسیار ارزشمند شما اساتید و معلمان است.
وی به خصوصیات و نقاط برجسته  مرکز علمی کاربردی دادگستری فارس اشاره کرد و گفت: مرکز علمی کاربردی دادگستری استان فارس بابیش از 1200 دانشجو در حال تحصیل از  اساتید و قضات با تجربه دستگاه قضایی بهره می برد که  این اساتید صاحب علم و تجربه بوده و همچنین در سرفصل های آموزشی که به دانشجویان ارائه می شود هم نکات  آموزشی مد نظر هست و  هم تئوری و کاربردی است و دانشجویان  علاوه بر دانش حقوقی و قضایی در میدان عمل با مراجعه به مراکز قضایی تجربه علمی و عملی کسب می کنند.
رئیس کل دادگستری استان فارس از  دیگر مزایای مرکز علمی کاربردی دادگستری  استان فارس را  در رشته های بسیار مهم و مرتبط بارشته های حقوقی دانست و گفت: رشته های  خدمات قضایی و حقوق ثبتی از رشته های  ضروری و مورد نیاز جامعه امروز  است و این رشته ها نه تنها مورد نیاز خیلی از دستگاه ها و نهادهایی که با حقوق مردم سرو کار دارند مورد نیاز و ضروری است؛ بلکه برای تربیت و آگاه سازی خود دانشجویان نیز در هر شغل و هر حرفه ای که ایفای نقش کنند مهم و ضروری خواهد بود.
القاصی ضمن تقدیر از قضاتی که درمرکزآموزش قضات جنوب کشور به آموزش کارآموزان قضایی می پردازند یاد آور شد و گفت: آینده دستگاه قضایی به عنوان یک مجموعه بسیار حساس و عظیم به همین کارآموزان قضایی سپرده خواهد شد و شما اساتید باید در راه آموزش وهم تربیت اخلاقی  کارآموزان قضایی  با جدیت وحساسیت ویژه در ارتقاء آموزش کیفی وعملی کار آموزان قضایی  به عنوان قضات آینده قدم بردارید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز