مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز مطرح کرد

مشارکت بیش از ۳۱۰ خیر در مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۰:۳۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۵۲۱۶
مشارکت بیش از ۳۱۰ خیر در مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز از همکاری و مشارکت بیش از 310 نفر از خیرین سومین حرم اهل بیت (ع) در این مجمع خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سیّد عبدالرضا دستغیب در نشست خبری به تشریح عملکرد مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز پرداخت و اظهار کرد: توجه به مسائل فرهنگی و استفاده از ظرفیت خیران در امر ترویج فرهنگ، مهم‌ترین مساله‌ای است که این مجمع دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در سال 1392 تاکنون 27 پروژه فرهنگی عمرانی توسط این مجمع در سومین حرم اهل بیت (ع) اجرا شده است، افزود: نزدیک به 16 میلیارد تومان از اعتبارات این پروژه‌ها توسط خیران و علاوه بر ساختمان‌های مربوط به سراهای فرهنگ مهربانی و زمین‌های مربوط به این پروژه‌ها، نزدیک به 16 میلیارد تومان اعتبار نیز توسط شهرداری شیراز تامین شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با اشاره به اینکه این مجمع خیرین با دیگر مجامع خیرین استان فارس قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: مجامع دیگر استان فارس در تمامی شهرستان‌های استان فعالیت دارند اما مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، تنها در حوزه مسئولیت و وظایف شهرداری انجام وظیفه می‌کند و خدمات ارائه می‌دهد.
دستغیب عنوان کرد: در حال حاضر 310 نفر از خیران سومین حرم اهل بیت (ع) با این مجمع همکاری دارند که با اطلاع رسانی درباره فعالیت این مجمع، امیدواریم تعداد این عزیزان افزایش ‌یابد.
وی به تشریح خدمات ارائه شده توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز پرداخت و بیان کرد: راه‌اندازی سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز به منظور ارائه خدمات به نیازمندان و توزیع بیش از 27 هزار دست لباس و بیش از 23 هزار خشاب دارو، راه‌اندازی سرای یار مهربان در پایانه اتوبوسرانی نمازی و امانت دادن بیش از 4 هزار و 600 جلد کتاب به مردم در مدت زمان بیش از 3 ماه از جمله اقداماتی است که توسط این مجمع انجام شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان 150 بسته ارزاق عمومی هریک به ارزش 150 هزار تومان با مشارکت یک مرکز خیریه در تهران تهیه و در بین خانواده‌های ایتام و نیازمندان شیراز توزیع شده است.
دستغیب با تاکید بر اینکه شهروندان باید قبل از اهدای برخی اقلام به سرای فرهنگ مهربانی نسبت به شناسایی افراد نیازمند در بین دوستان و بستگان خود اقدام کنند و کمک به آنها را در اولویت قرار دهند، اظهار کرد: کمک به نیازمندان باید با حفظ شان و منزلت آنها صورت گیرد و سراهای فرهنگ مهربانی آمادگی کمک به این افراد را دارد.
به گفته وی همکاری همیاران مهربان پلیس از دیگر اقداماتی است که به منظور فرهنگسازی در زمینه ترافیک صورت گرفته و در این طرح که از 6 ماه گذشته آغاز شده است بیش از 200 نفر از شهروندان شیراز مشارکت و همکاری دارند.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز همچنین از همکاری تعداد 40 نفر از شهروندان شیراز در طرح همیاران مهربان فضای سبز خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در بوستان‌های جنت و خلدبرین اجرایی شده و در ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری از فضای سبز در تلاش است.
دستغیب به بهره‌برداری از برخی پروژه‌ها که توسط این مجمع ساخته شده است در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: مسجد و سرویس بهداشتی در خروجی شیراز از سمت پل فسا، زمین ورزشی چمن مصنوعی در منطقه مهدی‌آباد و سرای یار مهربان در پایانه اتوبوسرانی شهید دستغیب از این جمله است.
وی همچنین پروژه‌های عمرانی فرهنگی مانند کتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی در بوستان کوثر، نمازخانه در بوستان کوثر، نمازخانه بوستان انقلاب،  مرکز خوداشتغالی بانوان به نام حضرت فاطمه زهرا (س) ویژه بانوان سرپرست خانوار در منطقه کوشک میدان و غیره را از جمله پروژه‌هایی برشمرد که تاکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز مشارکت مردم و شهروندان از اقشار مختلف در اداره مراکزی که توسط این مجمع احداث می‌شود را یکی از بهترین ویژگی‌های آن دانست و عنوان کرد: افرادی که به مشارکت در اداره این اماکن علاقه داشته باشند به دفتر مجمع واقع در خیابان مشیر فاطمی ابتدای خیابان اردیبهشت مراجعه کنند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز