رئیس کل دادگستری استان فارس:

سیاست های کاهش جمعیت کیفری باید مستمر و مداوم دنبال شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۷:۵۱:۲۵
کد خبر: ۵۷۰۵۷۶
سیاست های کاهش جمعیت کیفری باید مستمر و مداوم دنبال شود
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: سیاست های کاهش جمعیت کیفری باید مستمر و مداوم دنبال شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، علی القاصی در  جمع اعضای کمیته کاهش جمعیت کیفری استان اظهارداشت:  با ورود به مسائل زندان ها و بررسی وضعیت زندانیان می توان عمق مشکلات و مسائل جامعه را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.
وی با تأکید بر اینکه سیاست های تدوین شده در راستای کاهش جمعیت کیفری باید مستمر و مداوم باشد گفت: مقطعی بودن  برخی اقدامات باعث تشدید مشکلات  و افزایش مجدد جمعیت کیفری زندان ها می شود.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه اجرای مجازت های زندان و حبس باید مدیریت شود به دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و افزود: این دستور العمل در همه بخش ها تدوین شده است و اجرای دقیق آن می توان بخش عمده ای از مشکلات را مرتفع کند.
القاصی با بیان  اینکه زندان  جایی است که افراد پس از ورود به آن توسط جامعه مهجور مانده و مورد فراموشی قرار می گیرند گفت: بررسی وضعیت مددجویان زندان ها باید به نحوی توسط مسئولان امر  پیگیری شود که ذهنیت به فراموشی سپرده شدن مددجویان زندان ها  به پایان یابد.
رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد : رسیدگی به امور زندانیان نباید تنها به عنوان یک وظیفه اداری و در محدوده یک وقت خاص قلمداد شود بلکه پیش از هر چیز خدمت به یک زندانی و مددجوی در بند یک کار دائمی  و وظیفه انسانی و شرعی مسئولان است که باید باهتمام فراوان در اولویت کاری آنان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در جمع مددجویان زندان ها افراد آبرومندی هستند که بدون جرم و بزه در زندان به سر می برند گفت: مسئولیت رسیدگی به امورات آنان برعهده ماست و رسیدگی به آنان و فراهم ساختن زمینه آزادی آنان از زندان باید در اولویت مسئولان باشد.
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه با اشاره به مسئله زندانیان جرائم غیر عمد  افزود: باید به مراتب فراتر از انجام کار های روزمره به فکر حل مشکل این افراد باشیم .
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین افزود: باید ها و نباید های قانونی در جایگاه خود باید مورد توجه قرار گیرد اما با رعایت دقیق چارچوب های قانونی نیز می توان زمینه بازگشت آزادی به برخی زندانیان و حل مشکلات آنان را تسهیل و فراهم ساخت.
القاصی ایجاد سازوکارهای انجام مصالحه و اخذ رضایت و همچنین جلب و جمع آوری کمک های خیرین را از جمله این راه کار ها خواند و افزود: با صدور دستورات اداری و تأکید بر انجام برخی تشریفات مشکلات جمعیت کیفری حل نخواهد شد بنابراین باید با نیت و اراده خدمت، امورات را دنبال کرد.
نظر شما