معاون سوادآموزی فارس :

کودکان خیابانی شیراز تحت پوشش رایگان سواد آموزی قرار می گیرند

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۹:۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۷۰۶۱۲
کودکان خیابانی شیراز تحت پوشش رایگان سواد آموزی قرار می گیرند
معاون سوادآموزی فارس گفت: کودکان خیابانی ، بچه های کار و کودکان بد سرپرست و بی سرپرستی شیراز تحت پوشش آموزش رایگان سواد آموزی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، عیسی ملک پور به مناسبت روزجهانی کارداوطلبانه در بازدید از مرکز ساماندهی کودکان خیابانی موج مهر شیراز و در جمع کودکان این مرکز گفت: سرپرست همه ما خداوند متعال می باشد که سرنوشت همه ما  را مقدر کرده است.

وی گفت: هرکس مشکلاتش بیشتر باشد مانند آهن گداخته برای خودسازی آماده می شود و در سختی ها است که انسان جوهر وجودی خود را بروز می دهد .
معاون سوادآموزی فارس با اشاره به زندگی تعدادی از پیامبران که با سختیهای بسیاری در دوران کودکی روبرو بودند گفت: انسانهای موفق در تاریخ بشریت سرنوشتی سخت داشته اند و اطمینان داشته باشید که از بین شما نیز افرادی می تواند به درجات عالیه برسند و برای دیگران مفید ومشکل گشا باشند.
ملک پور با اشاره به روز جهانی کار داوطلبانه گفت: مانیز داوطلبانه به خدمت شما آمده ایم و برای ارائه خدمات آموزشی به شما اعلام آمادگی می کنیم.
وی تاکید کرد: ما به عنوان خدمتگزار شما و مستخدم دولت  با همراهی بهزیستی و دیگر نهاد ها وظیفه شناسایی و حمایت از کودکان بی سرپرست ، بد سرپرست و بچه های کار را داریم .
معاون سوادآموزی فارس  در ادامه گفت: مشکلات موجود در زندگی انسان ها ناشی از جهالت ، ناآگاهی است و رمز موفقیت انسانها آگاهی و دانایی است و کسانی میتوانند ادعا کنند در جاده دانایی گام برمیدارندکه درس میخوانند.
ملک پور با تاکید بر اینکه"پیشنهاد ما به شما این است که در هرشرایطی درس بخوانید و تلاش کنید تا از تحصیل دور نباشید " خطاب به کودکان حاضر در این مرکز افزود: اگر در حال درس خواندن هستید حتما ادامه دهید و چنانچه از درس خواندن محروم هستید و هیچ سوادی ندارید ما میتوانیم به آموزش شما کمک کنیم .
وی گفت: به همین منظور ضمن آموزش رایگان شما، کتاب و وسایل تحصیل رایگان نیز در اختیار شما قرار می دهیم و چنانچه هر کدام از شما موفق به دریافت مدرک قبولی شدید ، 144 هزار تومان  نیز به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد.
مرکزساماندهی کودکان خیابانی موج مهر شیراز محلی برای نگهداری موقت کودکان خیابانی ، بچه های کار و کودکان بد سرپرست و بی سرپرستی است که از طریق بهزیستی به این مرکز ارجاع داده می شوند .
این گروه از کودکان در این مرکز به  صورت شبانه و روزانه و در یک دوره موقت 20 روزه که قابل تمدید نیز می باشد نگهداری می شوند و برای آنها  اقدامات مددکاری به صورت برنامه های روانشناسی ، فرهنگی ، سوادآموزی و ... انجام می شود.
در مرکز روزانه ساماندهی کودکان خیابانی موج مهر شیراز حدود 200 تا 300 کودک باشرایط یاد شده حضور دارند که بر اساس نیاز سنجی انجام شده از هر کدام ،برای آنها برنامه های مختلف مدد کاری پیش بینی شده است.
 
نظر شما