افزایش ۲۱ درصدی توقیف وسایل نقلیه درمحورهای مواصلاتی فارس

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۲:۳۷:۳۶
کد خبر: ۵۷۷۹۳۰
افزایش ۲۱ درصدی توقیف وسایل نقلیه درمحورهای مواصلاتی فارس
رئیس پلیس راه شمال استان فارس، گفت: توقیفات وسایل نقلیه در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل، 21 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "احمد احمدی" اظهارداشت: برابر تجزیه و تحلیل آماری از سوانح و تخلفات در بازه های زمانی در فصل تابستان، علل عمده تصادفات ، عدم توجه به جلو حین رانندگی با سهم 34 درصدی است.
وی افزود: ایده آل ترین حالات رانندگی، رانندگی تدافعی است که راننده به گونه ای رانندگی می کند که حتی می تواند در مقابل بی احتیاطی دیگران با در اختیار داشتن زمان و مسافت لازم ، عکس العمل مناسبی داشته و خود را از خطر برهاند و یا شدت ضایعه را کم کند.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس با تاکید بر اینکه طرح ترافیکی در فصل تابستان 58/7 درصد افزایش یافته است، افزود: در سال جاری، توقیف خودروهایی که رانندگان آن تخلفات حادثه ساز انجام می دهند نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش یافته است.
احمدی، با بیان اینکه بیشترین کشته ها در محور های مواصلاتی استان مربوط به محور های غربی شیراز است، افزود: در سال جاری 61 درصد توقیفات موتور سیکلت و 11 درصد توقیفات خودرو نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است.
این مقام انتظامی بیان کرد: از اهم حالاتی که راننده می بایست به آن توجه داشته باشد صبوری وسعه ی صدر در امر رانندگی و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد است چرا که این مهم سر منشا ارتکاب هر تخلف و بروز حادثه می باشد.
رئیس پلیس راهور استان فارس، با تاکید بر تشدید برخورد با موتورسواران متخلف، افزود: در سال جاری ،هشت هزار و 777 دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده است.
وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات جرحی درسطح استان فارس در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 9 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: تعداد مصدومان حاصل از تصادفات در استان فارس طی سال گذشته 25 هزار نفر بوده است که می طلبد رانندگان عزیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 373 هزار و 318تخلف درسطح استان فارس ثبت شده است که در این مدت پنج درصد آمار گواهینامه های ضبط شده افزایش یافته است.
عباسی افزود: 170 تیم موتور سوار و خودرویی برای کنترل ترافیک پیش بینی شده است و رانندگانی که باعث تخلفات حادثه ساز شوند ضمن توقیف خودرو باید در کلاس اجباری آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شرکت کنند.
رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به اینکه آمار تصادفات فوتی درون شهری در استان طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: شهروندان عزیز همواره پلیس را در کنار خود ببینند، نه در مقابل، چرا که پلیس و دیگر دستگاه های مرتبط ، خواسته ای جز تأمین ایمنی سفر و حفظ جان شهروندان را ندارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز