اتمام عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان ۵ هزار ساله لامرد

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۵:۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۸۲۷۰۱
اتمام عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان ۵ هزار ساله لامرد
مسئول اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان لامرد ازاتمام عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان لامرد در بخش های "مرکزی، اشکنان، علامرودشت و چاهورز" خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مسعود تقی زاده گفت: با همکاری دو اکیپ از باستان شناسان مجرب استانی، محققین، پژوهشگران و راهنمایان بومی، طی مدت زمان دو ماه از تاریخ 12 اردیبهشت ماه الی 12 تیر ماه سال جاری، عملیات اجرایی بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان لامرد در بخش های مرکزی، اشکنان، علامرودشت و چاهورز به اتمام رسید. 
وی اظهار داشت: این پروژه با هدف حفظ و صیانت از آثار تاریخی و مواریث فرهنگی انجام شد و در این طرح تعدادی از آثار تاریخی شهرستان شناسائی، نقشه برداری و پرونده آنها جهت ثبت در فهرست آثار ملی تشکیل گردید. 
مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان لامرد در زمینه اعتبار این طرح نیز اعلام کرد:تامین اعتبار این پروژه ازمحل 2 درصد نفت وگازشهرستان انجام شد.
شهرستان لامرد دارای 62 اثر تاریخی ثبتی و ده ها اثر غیر ثبتی در جنوبی ترین نقطه استان فارس با 3932 کیلومتر مربع گستردگی و در فاصله 450 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است. حمام علی خانی، مسجد علی خان، پل آب بر اهل، تنگ ترمان، آسیاب ها و قنات های متعدد، امامزاده شاه فرج اله، تل ها و تپه های تاریخی و آبگرم از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز