رئیس مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز:

هدف نشست "متفکران مسلمان آینده"تربیت جوانان با نیازهای امروز است

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۱۷:۴۴:۲۹
کد خبر: ۵۸۷۰۰۶
هدف نشست متفکران مسلمان آیندهتربیت جوانان با نیازهای امروز است
رئیس مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز گفت: هدف از نشست "متفکران مسلمان آینده" تربیت جوان با نیازهای امروز که ریشه در خاک داشته باشد و شاخه در آسمان داشته باشند.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، دکتر سعید رحیمیان در نشست خبری اعلام برنامه های همایش" متفکران مسلمان آینده"  با عنوان " بازاندیشی امت اسلامی در پرتو ملاصدرا" اظهارداشت: علم و گفته های ملاصدرا باید متناسب با نیازهای امروز جوانان استفاده شود اما امروز فلسفه و حکمت ملاصدرا تدریس نمی شود.
دبیر علمی نشست در پرتو ملاصدرا  با تاکید براینکه باز اندیشی علم ملاصدرا به معنی این نیست که گفته های ملاصدرا در همان حد بماندابرازداشت: باید از سخنان و علم ملاصدرا متناسب با نیازهای روز استفاده شود.
وی سپس ازبرگزاری همایش"درپرتو ملاصدرا "با حضور  میهمان خارجی و دانشمندانی از کشورهای مالزی، ترکیه، پاکستان  و خبرداد و گفت:اقدامات بسیار خوبی با همکاری دانشگاه شیراز  و اداره کل ورزش و جوانان فارس برای برگزاری این نشست صورت گرفته تا شان و جایگاه 'صدرالدین محمد شیرازی معروف به ملاصدرا ' را در جهان حفظ کنیم .
رئیس مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه  نمایش پتانسیل های شهر شیراز ازمهم ترین اهداف نشست در پرتو ملاصدرا است، خاطر نشان کرد: این نشست در دو پنل با حضور دانشمندان و متفکران داخلی و خارجی برگزار می شود و 5 دانشجو فلسفه دانشگاه شیراز و 5 دانشجو فلسفه از خارج کشور در پایان هر پنل  درمورد مطالب مطرح شده صحبت می کنند.
حجت الاسلام رحیمیان تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه نشست "در پرتو ملاصدرا" که در هتل بزرگ شیراز  برگزار می شود، دکتر سلطانی فر  وزیر ورزش و جوانان، الشاد اسکندروف رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی و احمد خطیب مدیر مجمع جوانان جهان اسلام  به همراه دانشمندان و متفکران ایرانی و خارجی حضور خواهند داشت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز