مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

فراهم بودن امکان بهره‌مندی واحدهای صنعتی از تسهیلات رونق تولید

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۱۳:۰۴:۱۸
کد خبر: ۵۸۷۸۳۴
فراهم بودن امکان بهره‌مندی واحدهای صنعتی از تسهیلات رونق تولید
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از فراهم شدن امکان بهره‌مندی واحدهای صنعتی متقاضی نوسازی و بازسازی از تسهیلات رونق تولید خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ شاهپور قنبری دوشنبه 26 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: طرح رونق تولید با هدف حمایت از تولید و اشتغال و در چهارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سال گذشته توسط دولت آغاز شده و امسال هم ادامه دارد.

او افزود: بر اساس شرایط جدید در طرح رونق تولید، امکان اختصاص این تسهیلات برای نوسازی خط تولید واحدهای صنعتی نیز فراهم شده است؛ متقاضیان دریافت تسهیلات طرح رونق تولید برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و نیز تکمیل واحدهای نیمه تمام می‌توانند با مراجعه به سایت بهین یاب (behinyab.ir) برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کنند .

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: بر اساس این طرح، صاحبان صنایع می‌توانند برای نوسازی و بازسازی و تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از طریق سایت بهین یاب تقاضای خود را ثبت کنند.

به گفته قنبری و براساس ابلاغیه بانک مرکزی 30 هزار میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده که قرار است 10هزار میلیارد تومان برای 10 هزار واحد کوچک و متوسط، 10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل 6 هزار طرح نیمه تمام و 10 هزار میلیارد تومان نیز برای نوسازی، بازسازی و بروز رسانی حدود پنج هزار واحد صنعتی در کل کشور اختصاص یابد.

قنبری با بیان اینکه بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به خطوط تولیدی فرسوده و یا استفاده از فناوری های قدیمی است گفت: با اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی متقاضی نوسازی، بستر مناسبی برای ارتقای توان تولید، افزایش کمی و کیفی محصولات و بهره وری بالا درصنایع ایجاد می‌شود.

 

نظر شما