معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس مطرح کرد:

ضرورت بازاندیشی در هویت جوانان جهان اسلام

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۱:۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۵۰۱
ضرورت بازاندیشی در هویت جوانان جهان اسلام
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در افتتاحیه مراسم بازاندیشی امت اسلامی در پرتو ملاصدرا خطاب به عبدالله منافی نماینده سفیر الشاد اسکندروف، گفت: باید در سراسر جهان اسلام در رابطه با خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌هایی که امروز به واسطه رسانه‌های نوین دیوارها را در هم شکسته توجه و عنایت خاص داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، هادی پژوهش عنوان کرد: گاه جوانان به دلیل بی‌اطلاعی و نداشتن مطالعه دچار دگرگونی وحیرت و سرگشتگی و بی هویتی می‌شوند. 
وی بی‌هویتی را برای جامعه اسلامی امری خطرناک خواند و بیان داشت:زمانی که جهان اسلام در اوج علم و تمدن و فرهنگ بود، دنیای غرب در تاریکی‌های قرون وسطی به سر می‌برد و به برکت جنگ‌های صلیبی و انتقال مفاهیم والای علمی و فرهنگی تحولی در خود ایجاد کرد. امروز به نوعی احساس می‌شود مغفول‌مانده‌ایم بنابراین باید شرایطی ایجاد شود که برای جوانان جهان اسلام هویت‌یابی دوباره صورت گیرد.
پژوهش در ادامه تأکید کرد: اگر امروز صحبت از ملاصدرا می‌شود باید ملاصدراها را دید، خوارزمی‌ها و جلال‌الدین‌ها و ابوریجان‌ها را دید. مرحوم مریم میرزاخانی را باید به عنوان نابغه ریاضیات دید و شرایطی را ایجاد کرد که در آن شرایط جوان جهان اسلام احساس بی هویتی نکند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به نفوذ تکنولوژی در جهان گفت: ما پذیرای تکنولوژی هستیم؛ اما به آنچه خود داریم نیز باید توجه داشته باشیم.
نظر شما