نرم افزارهای فیلترینگ خانگی راه کنترل فرزندان درفضای مجازی

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۹:۰۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۷۵۶
نرم افزارهای فیلترینگ خانگی راه  کنترل فرزندان درفضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان با تاکید براینکه فضای مجازی، علیرغم همه مزایایش، چالش‌های جدی بسیاری را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است، گفت:نرم افزارهای فیلترینگ خانگی راه کنترل فرزندان درفضای مجازی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حبیب ا... رجبلی" اظهارداشت: خوشبختانه دنیای نرم افزار خود پاسخ نسبتا مناسبی به این معضل داده است و اگر به هیچ وجه امکان ندارد که فرزندانتان را از درگیر شدن با اینترنت منع کنید، می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ خانگی، هم دسترسی آن‌ها را به سایت‌های نامناسب محدود کنید و هم از میزان و نوع استفاده آن‌ها از اینترنت آگاه شوید.
وی افزود: همانطور که کودکان در دنیای واقعی نیاز به کنترل و مراقبت دارند، در فضای مجازی نیز باید مراقب آن‌ها بود. بخش زیادی از وقت کودکان در خانه و اوقات فراغت نوجوانان با ابزار و تکنولوژی‌های جدید و گوشی‌های هوشمند سپری می‌شود و به خاطر همین موضوع خانواده‌ها باید نظارت دقیقی بر فعالیت کودکان و نوجوانان درفضای مجازی داشته باشند.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کودکان زمانی که در جهان گسترده آنلاین فعالیت دارند اطلاعاتی را که به این جهان ارسال می شود را مشاهده می‌کنند و آنها وارد اتاق‌های گپ و گفت اینترنتی می‌شوند و به عضویت شبکه‌های اجتماعی در می‌آیند و درمعرض عناصر اجتماعی که در جهان واقعی از آن‌ها اجتناب می‌شود نیز قرار می‌گیرند.
رجبلی تصریح کرد: درحقیقت فضای مجازی یک فضای پالایش شده و استاندارد برای کودکان نیست و استفاده غیر‌اصولی کودک از این فضا می‌تواند وی را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد و بهترین موارد استفاده از اینترنت برای کودکان زمانی است که یکی از والدین، آن‌ها را همراهی کند و یا اینکه موارد حفاظتی مانند فیلترینگ خانگی قبل از استفاده کودک از اینترنت لحاظ شده باشد.
این مقام انتظامی در مورد نرم افزارهای کنترل والدین بیان کرد: این نرم افزار‌ها می‌توانند به چند شکل مختلف اعم از محدود سازی دسترسی یا گزارش به والدین و نظارت بر مصرف فرزندان از اینترنت را اعمال کنند و برخی از این نرم افزار‌ها مخصوص سیستم عامل اندروید یا گوشی هوشمند و تبلت و برخی نیز مخصوص سیستم عامل ویندوز یا لپ تاپ ورایانه طراحی شده‌اند.
رئیس پلیس فتا استان اظهار کرد: والدین با استفاده از این برنامه ها می‌توانند بر پیام‌ها، تماس‌های دریافتی، دسترسی به برنامه‌ها و ... کنترل داشته باشند و علاوه بر این درمواقع ضروری می‌توانند با ارسال یک پیام کوتاه، دستگاه فرزندشان را قفل کنند. همچنین امکان ردیابی، تعیین محدودیت زمان استفاده، گزارش فعالیت روزانه دستگاه مورد نظر و همچنین فیلتر کردن وب سایت‌ها از دیگر امکانات این برنامه است و والدین عزیز این نرم افزارها را می توانند از فروشگاه های معتبر محصولات رایانه ای فراهم کنند.
رجبلی با بیان اینکه غفلت از فرزندان در فضای سایبری می‌تواند مشکلات متعددی را برای فرزندان و خانواده ها فراهم آورد، افزود: ضرورت دارد که والدین با افزایش دانش IT (فناوری اطلاعات) و سواد رسانه‌ای از ایجاد و عمیق‌تر شدن شکاف بین نسلی جلوگیری کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز