تورهای گردشگری ورودی به استان فارس رصد می شوند

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۹:۳۷:۰۸
کد خبر: ۵۹۶۸۳۵
تورهای گردشگری ورودی به استان فارس رصد می شوند
سید موید محسن نژاد معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس از رصد تورهای گردشگری ورودی به استان فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سید موید محسن نژاد گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته با پلیس نیروی انتظامی از این پس تمام اتوبوس ها و مینی بوس هایی که در قالب تور به استان فارس سفر می کنند بررسی می شوند تا اطمینان از مجوزفعالیت آنها حاصل شود در صورت نداشتن مجوز بازگشت داده می شوند.
وی ادامه داد: این تورهای غیرمجاز که متاسفانه تعدادشان هم کم نیست گاه حداقل های یک سفر تفریحی و گردشگری را ندارند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس با اشاره به معضل کسب و کار غیر قانونی در هر صنعتی اظهار داشت: در همه صنایع و بخش ها بخاطر خلا قانون برخورد، کسب و کارهای غیرقانونی شکل می گیرد که البته در مواردی رصد، برخورد و تصحیح این کسب و کارهای غیر مجاز آسانتر انجام می شود اما در مواردی برخورد با فعالیت های خارج از ضوابط روال کندی دارد مثلا برخورد با فضاهای اقامتی گردشگری غیر مجاز شناسایی شده با همکاری پلیس اماکن و نیروی انتظامی با سهولت بهتری در قیاس با تورگردی های غیرمجاز انجام می شود .
محسن نژاد همچنین از ورود تشکل ها،سمن ها و ... که گاه زمینه فعالیت آنها چیز دیگری است و با راه اندازی اکیپ هایی در قالب تور گردشگران را به مناطق و اماکن گردشگری می برند، ابراز نارضایتی کرد.
وی به هوشیاری خدمات گیرندگان سفر تاکید و خاطر نشان کرد: علاقمندان به سفر می بایست برای استفاده از خدمات گردشگری به سراغ تورها، آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی بروند که مجوز ارائه خدمات قانونی را دارند .
معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس ابرازداشت: هم اکنون ۱۸۶ دفتر خدمات گردشگری مجاز در استان فارس فعال است که علاقمندان به سفرمی توانند برای خرید تور و دریافت خدمات گردشگری به آنها مراجعه نمایند.
نظر شما