مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

الزام تمام اداره‌ها برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۱۴:۲۸:۴۲
کد خبر: ۶۰۳۰۰۷
الزام تمام اداره‌ها برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: طی 2 سال آینده تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی باید بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از محل منابع تجدیدپذیر تامین کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس جلال زراعت‌پیشه اظهارداشت: براساس مصوبه هیئت وزیران، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی باید بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از محل منابع تجدید‌پذیر، تامین کنند.
زراعت‌پیشه خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، تمام دستگاه‌های ذکر شده، بایدطی 2 سال آینده حداقل 20 درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از محل انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین کنند.
او گفت: این مصوبه در جلسه 28 شهریورماه 95 هیئت وزیران و براساس پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب رسیده و از سوی دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است.
زراعت‌پیشه همچنین گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران که از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده، وزارت نیرو موظف است که تعرفه برق مصرفی وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی عمل کننده به این مصوبه را براساس متوسط نرخ خرید تضمین برق از نیروگاه‌های تجدید‌پذیر، تعیین کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: فهرستی از وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی مشمول این مصوبه توسط وزارت نیرو تعیین و اعلام شده است.
 
نظر شما
پرونده ویژه