معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

رانندگان سرویس مدارس باید امانت‌دار خانواده‌ها باشند

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۱:۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۰۷۳۶۰
رانندگان سرویس مدارس باید امانت‌دار خانواده‌ها باشند
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: رانندگان سرویس مدارس باید خود را امانت داران خانواده‌های دانش آموزان بدانند .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهدی فیض در همایش قدردانی از 800 تن از مسئولان و عوامل ساماندهی سرویس مدارس شیراز گفت: ساماندهی سرویس مدارس یک ابتکار شایسته و نو در شیراز است که می‌تواند برای دیگر استان‌های کشور نیز یک الگو باشد .
وی  با اشاره به شعار سازمان دانش آموزی (همدلی، همفکری و همکاری) اذعان داشت: موفقیت فارس در هدایت و راهبری سرویس مدارس نشان دهنده شعار همدلی در سازمان دانش آموزی این استان است و برای تحقق این مهم در دیگر مراکز نیز باید مسئولان بدور از بخشی نگری، فقط صلاح و منافع مردم را در نظر بگیرند .
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس باید خود را امانت داران دانش آموزان بدانند گفت: در این طرح علاوه بر دقت در انتخاب رانندگان ،موضوع آموزش آنها را نیز باید به طور جدی دنبال کرد که این اقدام با برگزاری دوره آموزشی با بیش از 18 ساعت برای رانندگان فارس در سال گذشته انجام شده است .
فیض گفت: استفاده بهینه از وقت دانش آموزان در طول مسیر رفت و آمد به مدرسه و خانه امر مهمی است که فراتر از امانت داری رانندگان در این سیستم در حال پیگیری است .
وی تصریح کرد: بر همین اساس در فارس سرویس مدارس را به مدرسه سیار تشبیه کرده‌اند و برای دانش آموزان در این مسیر برنامه‌های آموزشی با محوریت آموزش‌های ترافیکی و شهروندی در قالب سی دی هایی که در اختیار رانندگان قرار داده شده و همچنین ایجاد کتابخانه سیار در سرویس مدارس دنبال می‌کنند .
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تمامی اقدامات انجام شده در سرویس مدارس موفقیتی بزرگ است که باید مستندات آن به تهران ارایه شود تا در قالب یک برنامه کلی به سایر استان ها نیز ابلاغ شده و به عنوان الگویی در کشور بکار رود .
فیض خاطرنشان کرد: اگر آمار تلفات تصادفات دانش آموزی را مبنای کار خود قرار دهیم به ازای کاهش هر یک تصادف  خدمت بزرگی را به جامعه کرده ایم .
وی گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات در سرویس مدارس دو کارگروه در فارس طراحی شده که کارگروه اول شامل پلیس راهنمایی و رانندگی و استانداری و کارگروه دیگر نیز سازمان دانش آموزی است که در راستای ایده پردازی و بهینه سازی استفاده مطلوب از زمان در سرویس مدارس برنامه‌ریزی می‌کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز