بهترین روش های همسرگزینی چیست ؟

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۹:۵۵:۰۶
کد خبر: ۶۱۲۲۸۴
بهترین روش های همسرگزینی چیست ؟
ازدواج در فرهنگ دینی اسلام بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته است اما انتخاب همسرمناسب نیز بسیار مهم است.
 به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  اگر ازدواج را یک مسیر در نظر بگیریم که با گفتن بله شروع می شود ان وقت اهمیت انتخاب همسر بیشتر معلوم خواهد شد باید نگاه شما به ازدواج نقطه شروع یک راه پر فراز نشییب باشد راهی که در آن اتفاقات پیش بینی نشده زیادی در طول زمان می تواند اتفاق بیفتد و هر دو نفر باید در تمام این شرایط کنار هم بمانند حتما برای ازدواج معیارهایی دارید اما کدام ملاک ها برای ازدواج مناسب است ؟
این که بگویید یک همسر خوب می خواهم هیچ کمکی به درستی انتخاب شما نخواهد کرد داشتن ابهام در معیار می تواند در این مورد خیلی خطرناک باشد . پس به جای واژه های «خوب» ، «ایده آل» ، و ... که گسترده و مبهم هستند ،‌ مصداق های عینی مشخص کنید هرچند برخی ویژگی ها مثل صبور بودن ،‌ نجابت در همه جای دنیا و برای همه مثبت است اما شما نیاز دارید تا ویژگی های شریک زندگیتان و نیازهایی که زندگی با شما در پی خواهد داشت مشخص کنید مراقب باشید که برای انتخاب شریک زندگی خود از روی سرمشق دیگیران عمل نکنید . البته مشورت کردن لازم است . علاوه بر تعیین معیارهای تخصصی باید ضریب هرکدام هم مشخص کرد . کمی کار پیچیده شد کنکور ازدواج خیلی سخت تر و مهم تر از کنکور دانشگاه است . این را سال های بعد خواهید فهمید. تعیین معیار در ازدواج کار مهم و سختی است اما اگر هدفتان از زندگی مشترک معلوم باشد ، کار شما راحت تر خواهد بود . لطفا با خودتان رودربایستی نداشته باشید . اگر داشتن موقعیت مالی خوب یکی از اهداف مهم تان در زندگی است (صرف نظر از خوب یا بد بودن این هدف ) ، شرایط اقتصادی همسر آینده شما مهم خواهد بود . وقتی در خلوت خود به هدفتان از تشکیل خانواده فکر می کنید . نگاه جامع تر و عمیق تری از چند روز از اول زندگی مشترک داشته باشید . در تعیین معیارهای صحیح یک فاکتور اساسی وجود دارد : شما باید به دنبال چیزهایی باشید که برایتان آرامش را به همراه بیاورند . در بحث ضریب معیارها ، آن هایی ضریب بالاتری میگیرند که آرامش بیشتری را برایتان به همراه داشته باشند .
خانه ای را تصور کنید که همه چیز در آن وجود دارد اما افرادی که در آن زندگی می کنند آرامش ندارند در چنین خانه ای خوشبختی یک رویای دور دست خواهد بود اگر در مورد هدف زندگی مشترکتان خوب فکر کرده اید و در حال چینش معیارهایتان هستید یک تقلب کوچک به شما خواهیم رساند و گفتن مهم ترین معیار برای رسیدن به همان آرامشی است که در مورد آن حرف زدیم این معیار مهم همان معیار کفویت یا همتایی است که بری ساختن یک زندگی عاشقانه به آن نیاز دارید . همتایی در اعتقادات ، در فرهنگ خانواده ،‌ در نوع تربیت و ... می تواند تضمین کننده خوبی برای فردای شما باشد اما چگونه می توانید همتای خود را بیابید اگر هنوز شناخت کاملی از خودتان ندارید ، برای انتخاب یک همراه مناسب شرط اول شناخت صحیح و معقول از خود و واقعیت های زندگیتان هست در این روزهایی که به دنبال یک همراه مناسب می گردید وقت را غنیمت بشمارید و کمی جدی به خودتان و زندگیتان فکر کنید نقاط قوت و ضعف شما همان قدر در زندگی مشترکتان اهمیت خواهد داشت که نقاط ضعف طرف مقابلتان دارد . یک طرف قضیه شما هستید و برای خوشبختی به دنبال کسی نباشید که خوشبختتان کند کمی به این موضوع فکر کنید که شما برای خوشبخت کردن دیگری چه ویژگی هایی دارید .
اگر می خواهید به آرامش برسید باید درونتان آماده ی رسیدن به این موهبت بزرگ باشد . شما نیاز به درونی کردن آرامش دارید مسایل حل نشده مشکلات روحی عقده ها تنگ نظری ها و ویژگی هایی از این نظیر می تواند کاری کند که نتوانید به سمت آرامش قدم بردارید . پس خیلی جدی درونتان را آماده کنید .
یکی از مشکلاتی که بسیار جوانان در سن ازدواج باآن روبه رو هستند این است که آسایش را با آرامش اشتباه می گیرند همین اشتباه می تواند در تعیین معیار و انتخاب همسر تاثیر زیادی داشته باشد . پس جا دارد برای این انتخاب وقت بگذاریم و مطالعه کنیم .
معیارها و ملاک هایی که در انتخاب همسر باید در نظر گرفته شود به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود الف : انهایی که رکن و اساسند و برای یک زندگی سعادتنمد در نظر گرفت
ب : آنهایی که شرط کمال هستنند و برای بهتر و کامل شدن زندگی لازمند و بیشتر به سلیقه افراد و موقعیت افراد بستگی دارند .
پ : این معیار ها تاثیر اندکی بر روی موفقیت رابطه زناشویی دارند و می توان آنها را نادیده گرفت .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز