مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس:

۳۰ سال عقب ماندگی در حوزه دفاع مقدس

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۰:۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۱۴۷۱۹
۳۰ سال عقب ماندگی در حوزه دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه 4هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در فارس پیش بینی شده است،گفت:در این حوزه حداقل 30 سال عقب ماندگی داریم.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس،حمیدرضا گرامی در نشست خبری با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شیراز اظهار داشت:157 ویژه‌برنامه در هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود که این تعداد در سراسر استان فارس پیش‌بینی می‌شود به 4 هزار برنامه برسد.
این مقام مسؤول در ابتدای این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس استقلال و عزت را برای مردم به ارمغان آورد، تصریح کرد: علی‌رغم حجم توطئه‌ها علیه نظام اسلامی در منطقه به دلیل وحدت و انسجام کافی، جمهوری اسلامی به راه پرافتخار خود ادامه می‌دهد.
وی هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس را حفظ و نشر آثار و ارزش‌ها و ترویج فرهنگ ولایت مداری، جهاد و ایثار دانست و اظهار داشت: خودباوری و تکیه بر توان داخلی، درسی بود که همه ما از دفاع مقدس گرفتیم اما باید اذعان کرد که ما در این حوزه 30 سال عقب مانده ایم و آن کاری که شایسته معرفی این حماسه بزرگ بوده، انجام نشده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه سیاست‌ها و راهبرد امسال بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال با شعار محوری «من انقلابی‌ام» است، خاطرنشان کرد: از روز جمعه 31 شهریور برنامه‌ها با رژه نیروهای مسلح آغاز خواهد شد که محوریت رژه بر عهده سپاه فجر خواهد بود.
گرامی همچنین گفت: بررسی نقش شهیدان فرمانده مانند شهدای والامقام فکوری، فلاحی، نامجو، کلاه دوز و جهان‌آرا به‌عنوان شهیدان برگزیده فرمانده دفاع مقدس در این ایام به‌صورت کشوری مدنظر است.
وی افزود: برگزاری مراسم گردهمایی اصحاب رسانه و تجلیل از کسانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کردند، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس همچنین با بیان اینکه در استان فارس به‌صورت میانگین 300 هزار نفر ایثارگر داریم، خاطرنشان کرد: جزو 4 استان برتر کشور ازنظر تعداد ایثارگران و... هستیم اما جالب است که درخور و شأن ایثارگران فارس کار نکردیم.
گرامی در ادامه با اشاره به عناوین هفت روز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌هایی نظیر برگزاری یادواره شهدا در محله‌ها، اداره‌ها و...، سرکشی و دیدار با خانواده ایثارگران، برگزاری شب خاطره و شب‌شعر دفاع مقدس، پیاده‌روی خانوادگی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، برپایی نمایشگاه و... از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در شیراز است.
عناوین هفته دفاع مقدس از جمعه 31 شهریورماه تا هفتم مهرماه به ترتیب روز جمعه معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی، سلامت، روز شنبه علم و فناوری، جوانان و سربازان، روز یکشنبه ولایت مداری، همبستگی ملی، دفاع همه‌جانبه، روز دوشنبه اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف، روز سه‌شنبه بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی، روز چهارشنبه رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت، روز پنج‌شنبه شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و روز جمعه فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز