معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز:

راه اندازی ۶ خانه سلامت در شیراز

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۷:۵۲:۵۸
کد خبر: ۶۱۹۸۳۶
راه اندازی ۶ خانه سلامت در شیراز
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز 6 خانه سلامت در شیراز راه‌اندازی شده است
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سیّد علیرضا دیهیمی در آئین گشایش مراکز سلامت خانواده اظهار داشت: شهرداری شیراز در کنار کارهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به مسائل مربوط به سلامت شهروندان نیز توجه دارد.
وی خاطرنشان کرد: سلامت شهروندان موضوع مهمی است که شورای اسلامی شهر شیراز به ویژه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بر آن تاکید دارد.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه این معاونت برنامه‌هایی برای سلامت خانواده و اجتماع پیش‌بینی کرده است، افزود: در حوزه سلامت خانواده، مراکز صیانت از خانواده با حضور نزدیک به 30 مشاور خانواده از اساتید مجرب در رشته‌های مختلف به ارائه خدمات می‌پردازد.
دیهیمی تصریح کرد: این خدمات در مراکز صیانت از خانواده و خانه‌های محله که در محلات کمتر برخوردار و آسیب پذیر شیراز وجود دارد به صورت ویژه ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه خانه‌های سلامت به منظور ارتقای سلامت شهروندان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: همکاری و همراهی دکتر ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سبب تسریع و تسهیل در امر راه‌اندازی خانه‌های سلامت شد.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به مشکلات جسمانی مردم به دلیل نداشتن تحرک و عدم تغذیه مناسب اشاره و بیان کرد: خانه‌های سلامت، فرهنگ سلامتی را در جامعه ترویج می‌دهد.
دیهیمی راه‌اندازی خانه‌های سلامت را نتیجه نیازسنجی از مردم دانست و گفت: در خانه‌های سلامت علاوه بر مشاوره سلامت به مردم و راهنمایی آنها به مراکز درمانی براساس مقطع بیماری که در آن قرار دارند، تست‌های غربالگری اولیه نیز انجام می‌شود.
وی همچنین به حضور اتوبوس سلامت در محله‌های مختلف شهر شیراز اشاره کرد و افزود: توسط مشاوران مستقر در این اتوبوس‌ها، پیشگیری‌ها و راهنمایی‌های سلامت و مشاوره خانواده به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تاکید کرد: در کنار پروژه‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم باید تقویت شود و مشکلات و معضلات و مواردی که با بیماری و عدم سلامت در جامعه مرتبط می‌شود با حضور در محلات مرتفع شود.
دیهیمی خانه‌های سلامت در تمامی فرهنگسراهای شیراز را یکی از مهمترین برنامه‌های معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان کرد.
معاون اجتماعی  و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر با احتساب این مرکز تعدا خانه های سلامت به 6 مرکز افزایش یافته است
وی گفت : خانه سلامت در فرهنگسراهای قرآن و عترت واقع در سه راه آستانه، سلامت در معالی آباد، شهید مطهری در شهرک شهید مطهری ، جوان در بیست متری امام خمینی (ره)، نیایش در شهرک قصر قمشه و محمودیه در بلوار شهید چمران  در طول هفته آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز