استاندار فارس:

در پرتو امیدواری و نشاط، مسیر توسعه شتاب می گیرد

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۸:۲۹:۴۷
کد خبر: ۶۲۱۳۵۴
در پرتو امیدواری و نشاط، مسیر توسعه شتاب می گیرد
استاندار فارس گفت: در پرتو امیدواری و نشاط، مسیر توسعه شتاب می گیرد و تنها با بیان نگرانی ها مشکلی حل نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار اظهار داشت: شهرستان مرودشت دارای ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی می باشد و با توکل بر خدا و همت همه مسئولان تلاش خواهیم کرد تا مشکلات شهرستان را به حداقل برسانیم.
وی بهره گیری از ظرفیت های علمی و فناوری دانشگاه را با وجود نیروی انسانی کارآمد مهم دانست و افزود: تنها بیان مسائل و مشکلات راه علاج نیست بلکه ارائه راهکارهای کاربردی برای رفع مشکلات و تنگناها بایستی در دستور کار قرار گیرد.
استاندار فارس به خشکسالی های چند سال گذشته اشاره کرد وگفت: دولت در راستای رفع مشکلات تسهیلات فراوانی را فراهم کرده و در کنار این تسهیلات  همت اصلی را باید خود کشاورزان برای برون رفت از مشکلات انجام دهند.
نماینده عالی دولت در استان فارس استفاده از آبیاری نوین را یکی از راهکارهای استفاده بهینه از آب در امر کشاورزی دانست و ابراز داشت:  دولت در راستای حمایت از کشاورزی استان، آبیاری سالانه 70 هزار هکتار از اراضی در سطح استان را در دستور کار قرار داده و برای اجرایی شدن آن درصد قابل ملاحظه ای تسهیلات بلاعوض پرداخت می نماید.
تبادار با اشاره به اینکه بخش زیادی از ارتزاق و درآمد مردم استان از کشاورزی تامین می شود اظهار داشت: در راستای توسعه گلخانه ها برای پرداخت تسهیلات هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.
وی گفت: برای برون رفت از بحران خشکسالی مراکز تحقیات کشاورزی و دانشگاهی باید به قید فوریت  روی تغییر نوع محصول و شیوه الگوی کشت مطالعه و پیشنهاد کاربردی ارائه نمایند.
استاندار فارس گفت: دولت لایحه ای را برای تقویت کشاورزی و توجه به روستاها تقدیم مجلس کرد و با همت بالای مجلس و عنایت ویژه مقام معظم رهبری مبلغ ده هزار میلیارد تومان اعتبارتسهیلاتی با نرخ پائین حدود 6 درصد تخصیص داده شده است.
تبادار شهرستان مرودشت را دارای ظرفیت های فراوان گردشگری دانست و افزود: سالانه حدود 3 میلیون نفر از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید می کنند و باید شرایطی فراهم شود تا بتوان از این ظرفیت در رونق اقتصادی و اشتغال شهرستان بهره گرفت.
وی گفت: نگاه و دیدگاه ما در استان جلب و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی اعم از خرد وکلان می باشد و از همه سرمایه گذاران برای مشارکت در امرسرمایه گذاری در فارس دعوت می کنیم.
استاندار فارس امنیت و آرامش را اولویت اول دولت دانست و افزود: برای پیشرفت امور، توسعه کارآفرینی و رونق اقتصادی مراکز دانشگاهی و نیروهای انسانی ماهر شهرستان باید طرح های کاربردی خود را ارائه نمایند و فرماندار نیز باید همت خود را برای عملیاتی کردن این اولویت ها در کنار تامین امنیت و آرامش به کار گیرد.
تبادار با بیان اینکه به گواه آمار در فارس بیشترین مشکلات حمل و نقل و تلفات جاده ای را داریم گفت:  ساخت آزادراه شیراز- اصفهان و بزرگ راههای شیراز –بوشهر-خوزستان- کهکیلویه و بویر احمد و همچنین شیراز- جهرم – لار – هرمزگان و سایر بزرگراهها می تواند بخشی از این مشکلات را برطرف نماید.
وی با بیان اینکه فارس داری پیشینه فرهنگی می باشد افزود: به مسائل فرهنگی در کنار تمدن تاریخی استان توجه ویژه خواهیم داشت و نسبت به ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در این شهرستان اهتمام داریم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز