چهلمین سالگرد تاسیس رصدخانه دانشگاه شیراز

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۱:۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۴۷۸۷
چهلمین سالگرد تاسیس رصدخانه دانشگاه شیراز
مراسم چهلمین سال تاسیس رصد خانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز با حضور جمعی از اساتید ، دانشجویان و مسئولان استانی ،‌ در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در این مراسم از خدمات دست اندرکاران احیای رصدخانه ابوریحان بیرونی و همچنین روسای سال های مختلف این رصدخانه تقدیر شد.
پروفسور یوسف ثبوتی بنیان گذار رصدخانه دانشگاه شیراز و بنیانگذار نجوم جدید در ایران در مراسم چهلمین سال تاسیس رصد خانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز با اشاره به فعالیت های خود برای ایجاد این محل اظهار داشت: دانشگاه شیراز تحولات زیادی را در نظام دانشگاهی ایران به وجود آورد.
بنیان گذار رصدخانه ابوریحان بابیان اینکه ساخت این رصدخانه چهار سال طول کشید افزود: به جوانان امید دارم و انرژی جوانی و دانش برای پیشبرد کار مهم است؛ چهره های جوانی را در جمع می بینم که مطمئنأ کار را ادامه می دهند.
پروفسور ثبوتی با بیان اینکه بنیان گذار نجوم جدید در ایران هستم، ادامه داد: نجوم در دانشگاه شیراز سابقه 50 ساله دارد و هیچ دانشگاهی به جز دانشگاه شیراز نمی تواند این ادعا را داشته باشد؛ به فعالان نجوم در کشور توصیه کرده ام که برای تربیت نیروی متخصص در این زمینه روی شیراز حساب کنند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز