تهدید سلامت از چایخانه های سنتی تا کافی شاپ های مدرن

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۱۹:۵۵:۵۴
کد خبر: ۶۴۱۹۲۷
تهدید سلامت از چایخانه های سنتی تا کافی شاپ های مدرن
رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، چایخانه ها و کافی شاپ ها را به دلیل عرضه دخانیات و قلیان، عاملی در راستای تهدید سلامت عمومی برشمرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر "حمیدرضا قاسم پور"، گفت: خوردن و آشامیدن از مهم ترین نیازهای بشری است که امروزه به عنوان نوعی تفریح در جامعه به حساب می آید و عواملی مانند تهیه انواع غذاهای مختلف، تزئین و سرو غذا در محیطی زیبا، همگی بر لذت خوردن غذا می افزاید.
وی ادامه داد: ‌در این میان، عادت های نامناسبی تنها برای افزایش تنوع به سرو غذا، وارد فرهنگ ملل مختلف شده است؛ سِرو انواع نوشیدنی های زیان آور مانند نوشابه های گازدار، استعمال انواع دخانیات سر میز غذا و میان وعده هایی مانند انواع قلیان ها سر میز صبحانه، ‌ناهار و شام به چشم می خورد.
رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب اضافه کرد: ورود این خرده فرهنگ های مزاحم به دیگر فرهنگ ها، می تواند به شدت فراگیر شود و زمانی این خطر به گوش می رسد که این فرهنگ نامناسب در جامعه همه گیر شده و نمی توان فرهنگ مناسب را جایگزین کرد.
دکتر قاسم پور قانون جامع مبارزه و کنترل دخانیات را از تمهیدات مناسب برای آگاه سازی جامعه و مبارزه با عوامل خطر در سلامت کشور نام برد که همگام با غالب کشورهای جهان در حال اجرا است.
وی آگاهی خانواده ها و جامعه به ویژه قشر جوان را بسیار موثر دانست و گفت: مصرف دخانیات به ویژه قلیان، نه تنها هیچ اثر مثبتی برای فرد و جامعه ندارد، بلکه مصرف کننده این گونه مواد، پس از مدتی با انواع بیماری های مختلف به خصوص بیماری ریوی، روبرو می شود.
رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، ممانعت غالب خانواده های مسوول و متعهد از مصرف قلیان از سوی خود و فرزندان را نکته ای مهم دانست و اضافه کرد: باید با نگرش جدید نسبت به استعمال دخانیات روبرو شده و بدانیم که برخورد تدریجی با حذف قلیان ‌راهگشا نیست و باید این معضل اجتماعی، به سرعت کنترل شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز