مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس :

سرمایه گذاری در زیر ساخت های حمل و نقل، نیرو محرکه توسعه کشور است

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۸:۳۸:۲۵
کد خبر: ۶۴۷۶۳۷
سرمایه گذاری در زیر ساخت های حمل و نقل، نیرو محرکه توسعه کشور است
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس، بهبود همه جانبه حمل و نقل و ارتباطات را یکی از راهکارهای بهبود توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه دانست و بر نقش اثرگذار حمل و نقل در گشایش صادرات و افزایش گردش چرخه تجارت و بازرگانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، هاله فولاد فر؛ مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس زیر ساخت های حمل و نقل را منبع و پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی دانست که موجب ارتقای استاندارد زندگی و بهبود چشم اندازهای رشد فراگیر می شود.

وی اظهار داشت: استان فارس در بخش ریلی با برخورداری از پتانسیل های مهم کشاورزی ، گردشگری و صنایع تبدیلی در سال 1388 به شبکه سراسری راه آهن پیوست و با مجموع 23 ایستگاه که شامل 6 ایستگاه تشکیلاتی مهم است در شبکه ریلی کشور نقش آفرینی می کند .
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری اظهار داشت : استان فارس با 500 کیلومتر خط اصلی و 77 کیلومتر خط مانوری و 5 کیلومتر خط صنعتی و تجاری 4درصد از شبکه ریلی را دارا می باشد.
فولادفر در خصوص حمل ونقل جاده ای در سال 95 گفت: فارس دارای حدود 16 میلیون تن بار خروجی و 12 میلیون تن بار ورودی و 806 میلیون تن بار درون استانی بوده است و در کشور دارای رتبه چهارم حمل و نقل می باشد .
وی با اشاره به اینکه راه آهن باعث هم سویی مسیرهای ریلی با کریدورهای ترانزیتی می شود و همچنین اتصال شبکه ریلی به بخش عمده ای از مراکز اصلی تولید و جذب بار و مسافر داخلی و مرزی و ترانزیتی است افزود: در صورت احداث 7 خط فرعی راه آهن به طول مجموع 65 کیلومتر مقدار 909 میلیون تن بار در استان از این مراکز صنعتی و معدنی از طریق ریل جذب خواهد شد .
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری در ادامه گفت: به منظور ایجاد بسته سرمایه گذاری در این رابطه جلسات و هماهنگی هایی با مدیران محترم قطار شهری ، راه آهن،  راه و شهر سازی و سایر مدیران مربوطه صورت گرفته تا بتوان با بهره گیری کامل از منابع و پتانسیل های استان سرمایه های خوبی در این حوزه ها جذب نمود و در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل استان گام مهمی برداشت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز