معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:

دوران بازنشستگی با برنامه ریزی صحیح به زیباترین دوران زندگی تبدیل می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۲۱:۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۴۹۰۴۵
دوران بازنشستگی با برنامه ریزی صحیح به زیباترین دوران زندگی تبدیل می‌شود
مشاور عالی اجرایی مدیرعامل و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: دوران بازنشستگی که دوران جدیدی از زندگی است می تواند با نگاه درست و برنامه ریزی صحیح به زیباترین دوران زندگی تبدیل گردد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در آئین پایانی چهارمین المپیاد ورزشی بانوان بازنشسته و مستمری‌ بگیر سازمان تامین اجتماعی که سه شنبه ٢١ آذرماه در هتل بزرگ چمران شیراز برگزار شد، متن پیام دکتر محمدرضا جعفریان، مشاور عالی اجرایی مدیرعامل و معاونت فرهنگی و اجتماعی توسط خانم حلیمه اسکندری مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی قرائت شد.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حمد و سپاس خداوندی را که به ما سلامتی ارزانی داشت و توفیق خدمت به شریف ترین اقشار جامعه را عنایت فرمود و سلام و درود بر روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب.
انجام ورزش و فعالیت جسمی در دوران بازنشستگی که دوران جدیدی از زندگی است می تواند با نگاه درست و برنامه ریزی صحیح به زیباترین دوران زندگی تبدیل گردد و اینجانب خوشحالم که شما  عزیزان ورزش را به عنوان یکی از راه های پرداختن به سلامت جسم و روح انتخاب نموده اید.
ما بر این باوریم که بازنشستگی فصل نوینی از زندگی و آغازی برای زندگی با شیوه و ایده های جدید است و امید دارم این دوران از پربارترین و با نشاط ترین مراحل زندگی پرثمرتان باشد.
همه به خوبی به این مطلب واقفیم که در زمان بازنشستگی با توجه به شرایط سنی و موقعیت جدید به وجود آمده تغییراتی در بدن اتفاق می افتد که در صورت بی توجهی به آنها مشکلات جبران ناپذیری را برای فرد، خانواده و جامعه به دنبال خواهد داشت و می تواند موجبات بروز انواع بیماری ها از جمله افسردگی، کاهش اشتها، کاهش سوخت و ساز بدن، مشکلات عضلانی و اسکلتی، ناتوانی و پیری زودرس فراهم آورد.
از این رو فعال بودن و تحرک کافی موثرترین شیوه برای پیشگیری و مقابله با بیماری های مختلف است و از اینکه شما عزیزان فارغ از اینکه این همه هیاهو و پیچیدگی های زندگی امروزی توانسته اید به این امر مهم یعنی ورزش اهمیت دهید موجب خرسندی است.
پژوهشگران در دنیا به این نتیجه رسیده اند که ورزش و تحرک موجب عقب افتادن پیری است و بازنشستگانی که ورزش کنند از سلامتی و نشاط بیشتری برخوردار هستند.
اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای جامعه کارگری و ارج نهادن به مقام والای تمامی تلاشگران کشورمان به خصوص شما زنان پیشکسوت عرصه تلاش و کوشش برای یکایک شما آرزوی سعادت، سلامت و بهروزی دارم و توفیق روزافزون شما و تمامی منتخبین این دوره از مسابقات را از خداوند منان خواستارم و در خاتمه از حمایت های بی دریغ مدیر عامل محترم سازمان و تمامی دست اندرکاران برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر به خصوص مدیرکل محترم استان فارس و همکاران سخت کوش ایشان و کانون عالی کارگران بازنشسته و هیات مدیره محترم کانون های کارگران بازنشسته استان ها اداره کل خدمات عمومی و رفاهی به خصوص اداره تربیت بدنی، همکاری مدیریت درمان استان فارس مشاور محترم مدیرعامل در امور ورزش و در نهایت اداره کل فرهنگی واجتماعی بازنشستگان و همکاران پرتلاش ایشان کمال تشکر و قدردانی را دارم.
بی تردید ارائه نقطه نظرات شما بزرگواران در این خصوص چراغ راهی خواهد بود تا این معاونت در سال های آتی در اجرای هرچه بهتر این مراسم به هدف عالی و غایی خود که همانا ترویج فرهنگ سلامتی و نشاط است نائل آید. شما عزیزان می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را جهت جمع بندی و ارائه به اینجانب به اداره کل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان منعکس نمایید.
نظر شما
پرونده ویژه