رئیس حوزه هنری فارس :

شیراز میزبان جشنواره های هنری «جوانان جهان اسلام»

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۳:۲۹:۰۸
کد خبر: ۶۴۹۲۸۲
شیراز میزبان جشنواره های هنری «جوانان جهان اسلام»
رئیس حوزه هنری فارس گفت: جشنواره های هنری «جوانان جهان اسلام» در سه رشته مختلف با حضور هنرمندان کشورهای مختلف در شیراز برگزار می شود..
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  محمد کرم اللهی اظهارداشت:  در راستای ایجاد یک جبهه فرهنگی، هنری و اجتماعی در جهان اسلام از تمام ظرفیت ها باید با وجود تنوع ها و تکثرها استفاده شود، اظهار داشت: شناخت و معرفت لازم یکی از دلایل برگزاری این جشنواره ها و پایتختی جوانان جهان اسلام است.
وی با تاکید بر اینکه بحث پایتختی جهان اسلام برای شیراز وجود داشته باشد ضعف ها و قوت هایی وجود داشت، افزود: بعد از این باید روی نقاط ضعف و قوت توجه کرد و رسانه به راحتی می توانند کمک رسان باشند و برای تداوم این عنوان و تسری این عنوان در شاکله فرهنگی باید کوشید.
رئیس حوزه هنری فارس با یادآوری این مطلب که جشنواره هنرهای جوانان جهان اسلام در سه بخش فیلم کوتاه، داستان و خوشنویسی به اجرا می رسد و رشته ها در سال های آینده افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: فراخوان آماده و به سفارت خانه های ایران در کشورهای جهان اسلام ارسال شد.
کرم اللهی با اشاره به اینکه یکشنبه و دوشنبه جشنواره فیلم کوتاه جوانان جهان اسلام را خواهیم داشت که ارشاد اسکندروف، رئیس مرکز سازمان همکاری کشورهای جهان اسلام در این مراسم حضور خواهد یافت، افزود: بعد از فراخوان ۱۵۳ اثر از کشورهای از آمریکا،  دانمارک، بنگلادش، عراق، آذربایجان، ایران و نپال به دبیرخانه رسید که در دور اول داوری ۴۲ اثر به مرحله دوم رسیدند و در نهایت ۱۰ اثر نهایی برای ۲ روز جشنواره معرفی شد.
وی اضافه کرد: در این ۲ روز صبح و عصر پخش فیلم خواهیم داشت و کارگاه ویژه آموزشی تحت عنوان «شاعرانگی فیلم کوتاه» برگزار می شود چرا که ادبیات در سینما نمود خاصی دارد این بخش در نظر گرفته شده است.
رئیس حوزه هنری فارس  با اشاره به اینکه برای جشنواره داستان کوتاه ۱۰۳ اثر دریافتی داشتیم که در مرحله اول ۳۸ اثر انتخاب شدند و در بین این تعداد پنج اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند که آثار از کشورهای ایران، نیجریه، عراق، نپال، بوسنی، آذربایجان و ترکیه بودند، گفت: این جشنواره روز دوشنبه ۲۷ آذر در محل حوزه هنری برگزار می شود و کارگاه آموزشی «نکات کلیدی در داستان کوتاه» در حاشیه این جشنواره برپا خواهد شد و پنج اثر جشنواره قرائت می شود.
کرم اللهی با اشاره به اینکه در بحث خوشنویسی شرکت کنندگان معیار شمارش کمیت هستند و یک هنرمند ممکن است ۱۰ اثر ارائه کند، افزود: کارگاه آموزشی «آشنایی با زیبا شناسی حروف فارسی» برگزار می شود.
وی اظهار داشت: خوشنویسی به شکل ویژه باید مورد توجه قرار گیرد و به آن شکل که در شان شیراز و فارس بوده، در خصوص خوشنویسی صحبت نشده است.
رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به اینکه هنرمندان خوشنویس از کشورهای ایران، روسیه، آلمان، بوسنی و هرزگوین، آذربایجان، ترکیه و مالزی در این جشنواره شرکت کردند، افزود: آثار آثار در همین فضا خلق می شود و به شکل نمایشگاهی به مدت یک هفته در حوزه هنری، در خواهد آمد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز