استاندار فارس:

بررسی راهکارهای اشتغال زایی از اهداف اصلی سفر به فیروزآباد است

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۲۰:۳۶:۱۸
کد خبر: ۶۴۹۲۸۷
بررسی راهکارهای اشتغال زایی از اهداف اصلی سفر به فیروزآباد است
استاندار فارس گفت: بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در شهرستان فیروزآباد و به تبع آن تحقق رونق اقتصادی، از اهداف اصلی سفر به این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار در سفر یک روزه خود به شهرستان فیروز آباد، با اشاره به اینکه در سفرهای دوره ای به شهرستان های مختلف به بررسی مسائل مختلف در این شهرستان ها می پردازد، اهدف از سفر به شهرستان فیروزآباد را بررسی مشکلات موجود و راهکارهای برون رفت از این مشکلات و همچنین ایجاد زمینه های مناسب اشتغال و رونق اقتصادی در این شهرستان دانست.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از نیازهای اصلی استان فارس، گفت: بهسازی و ساماندهی راه ها و جاده های شهرستان فیروزآباد یکی از اولویت هایی است که باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار بگیرد.
وی با اشاره به بازدید خود از پروژه احداث سد هایقر در این شهرستان، نقش این سد در ابعاد کشاورزی، صنعتی و آب شرب شهرستان فیروزآباد را دارای اهمیت توصیف کرد.
استاندار فارس با اشاره  به اینکه تا کنون 150 میلیارد توان اعتبار به احداث این سد اختصاص یافته از پیشرفت بیش از 80 درصدی آن خبر داد و افزود: مشکلات همچون تملک روستای پایین دست این سد که مانع آبگیری آن شده اند باید با اهتمام مسئولان به زودی برطرف شود.
تبادار همچنین خاطر نشان کرد پروژه های بزرگی مانند سد هایقر زمانی به نتیجه می‌رسند که توجه شبکه های انتقال و زمینه ها و مکانیزم های  بهره بردهی این سدها را در دستور کار قرار دهیم.
وی که در ادامه این سفر از کارخانه تولید کربنات سدیم فیروزآباد بازدید کرد، به کارگیری نیروهای بومی در این پروژه را از نقاط قوت آن دانست و تاکید کرد: ایجاد توانمندی در نیروهای بومی به ویژه جوانان خلاق یکی از اهداف مهم ما در استان فارس است.
استاندار فارس با بیان اینکه کارخانه کربنات سدیم سالانه 600 هزارتن محصول تولید و زمینه اشتغال برای 1000 نفر را فراهم می کند ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه رد سال 97 شاهد رونق اشتغال در شهرستان فیروزآباد باشیم.
تبادار همچنین از حضور خود در جلسات مختلف با رویکرد بررسی مشکلات شهرستان فیروزآباد خبر داد و تاکید کرد: پرداختن به چگونگی توسعه اشتغال و رونق اقتصادی در این شهرستان محور اصلی این جلسات خواهد بود.
نظر شما
پرونده ویژه