آشنایی با رژیم غذایی سالم

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۵:۲۲:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۱۰۹
آشنایی با رژیم غذایی سالم
رژیم غذایی سالم، رژیمی است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) شیراز، گفت: رژیم غذایی سالم، مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد؛ رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن را بدون اینکه فرد دچار اضافه وزن و بیماری شود، فراهم می‌کند.
"لیلا ترابیان" افزود: رژیم غذایی سالم به همراه ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی، بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و سرطان را در افراد کاهش دهد؛ برخلاف آنچه خیلی از افراد تصور می‌کنند، داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار ساده و آسان باشد.
وی اضافه کرد: رژیمی شامل مواد غذایی نشاسته‌ دار مانند سیب زمینی، برنج و ماکارونی به علاوه میزان زیادی از انواع میوه و سبزیجات و مقداری مواد مغذی پروتئین دار مانند گوشت، ماهی و همچنین کمی لبنیات، به علاوه مقدار کمی چربی، نمک و شکر، تمام مواد مغذی‌ که بدن به آن نیاز دارد، تامین می‌کند.
این کارشناس تغذیه ادامه داد: تعادل، کلید اصلی دسترسی به رژیم غذایی سالم است؛ تعادل به معنی خوردن طیف گسترده‌ای از مواد غذایی در اندازه مناسب و مصرف مقدار صحیح از خوردنی‌ها و نوشیدنی ها است که به فرد در رسیدن به بدنی سالم و حفظ سلامت آن، کمک می کند.
ترابیان تاکید کرد: توجه داشته باشیم، زمانی که بحث پرخوری و اضافه وزن در میان است، مقصر تنها غذاها نیستند، بعضی از نوشیدنی ها هم می‌توانند به اندازه غذا چاق کننده باشند.
وی  در پایان، گروه ها و مواد غذایی تشکیل دهنده رژیم غذایی سالم را به پنج دسته تقسیم و توصیه کرد: برای داشتن رژیم غذایی سالم، باید طیف متنوعی از غذاها از ۴ گروه نخست را انتخاب کنیم؛ تا آنجا که می‌توانیم از غلات کامل استفاده کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز