آنچه که لازم است در مورد پیامدهای سزارین بدانیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۵:۲۵:۳۸
کد خبر: ۶۶۳۱۱۳
آنچه که لازم است در مورد پیامدهای سزارین بدانیم
مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در زمینه مزایای زایمان طبیعی و عوارض سزارین توضیح داد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،دکتر "سید ابوالفضل هاشمی اصل"، گفت: در کشور ما با گسترش خدمات تخصصی و بیمارستانی در پنج دهه گذشته و روند رو به رشد انجام  زایمان ها در مراکز درمانی و بیمارستان ها، به زایمان طبیعی به عنوان مشکل پزشکی و تخصصی نگاه شده است و برای انجام آن، مداخله های پزشکی غیرضروری به شکل سزارین انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه این سبک انجام زایمان نه تنها نظام ارایه خدمات را متاثر کرده، بلکه نظام آموزشی، دیدگاه های ارایه دهندگان و فرهنگ گیرندگان خدمت برای انجام زایمان طبیعی را نیز دستخوش تغییر کرده است، افزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، ترویج زایمان طبیعی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای برنامه سلامت مادران، در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفته که امیدواریم برای ارتقای سلامت مادران و نوزادان، گامی اساسی برداشته شود.
مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه در زمینه عوارض مادری و نوزادی سزارین، بیان کرد: از دست دادن خون بیشتر در مادر و در نتیجه بروز کم خونی و نیاز به تزریق خون، بروز مشکلات تنفسی در نوزاد، احتمال چسبندگی احشا و ارگان های داخل شکم مادر، بروز خطرات ناشی از بیهوشی برای مادر و نوزاد و احتمال برداشتن رحم به علت چسبندگی جفت، از جمله پیامدهای سزارین به شمار می رود.
دکتر هاشمی اصل، اضافه کرد: با توجه به بررسی انجام شده بر روی 160 پرونده، از 78 مورد چسبندگی جفت که منجر به عوارض مادری و یا خروج رحم شده، 65 مورد آن سابقه سزارین قبلی را ذکر کرده اند که این مطلب بیانگر اهمیت جلوگیری از موارد سزارین غیرضروری است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز