مدیرکل صدا و سیمای فارس

نصب و راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتال در استان فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۷:۴۸:۱۰
کد خبر: ۶۶۳۶۵۰
نصب و راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتال در استان فارس
مدیرکل صدا و سیمای فارس از نصب و راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتال در سه نقطه از استان فارس خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه دیجیتال نسل جدید T2 در قلعه سنگی بوانات، مردم بخش مرکزی و روستاهای اطرافآن از نعمت 33 شبکه تلویزیونی و رادیویی دیجیتال بهرمند شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سید تقی سهرابی گفت: با مساعدت معاونت توسعه و فن آوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، متخصصان فنی واحد فرستنده های تلویزیونی و اف ام صدا و سیمای مرکز فارس 18 شبکه  تلویزیونی و 15 شبکه  رادیویی دیجیتال را درقلعه سنگی از توابع بخش مرکزی بوانات راه اندازی کردند .
وی بیان کرد: این سامانه دیجیتال از نوع جدید نسل 2T است که با نصب و راه اندازی آن جمعیتی بالغ بر 2000 نفر زیر پوشش این شبکه ها قرار گرفتند که قبل از این اقدام منطقه مذکور از شبکه های آنالوگ برخوردار بود.
مدیرکل صدا وسیمای فارس افزود: 25 شبکه دیجیتال دیگر مهمان خانه های مردم زیباشهر و تنگ الله اکبر شیراز شد .
سهرابی تصریح کرد: با تلاش همه جانبه  متخصصان فنی صدا و سیمای مرکز فارس بسته سوم معروف به TS3 به فرستنده های ایستگاه های زیباشهر و تنگ الله اکبر اضافه شد.
وی ادامه داد: قبل از این اقدام بسته  اول سامانه ارسال سیگنال دیجیتال با 10 شبکه  تلویزیونی و 14 شبکه رادیویی و بسته  دوم شامل 8 شبکه تلویزیونی و یک شبکه رادیویی دیجیتال در این ایستگاه ها نصب و راه اندازی شده بودکه با اضافه شدنبسته سوم به سامانه دیجیتال 7 شبکه تلویزیونی و 18 شبکه رادیو نما به دیگر شبکه های این دو منطقه از شهر شیراز با کیفیت بالا جمعیتی بالغ بر 9000 نفر تحت پوشش این سامانه جدید قرار گرفتند.
مدیرکل صدا وسیمای فارس با  اشاره به نصب و راه اندازی نسل جدید سامانه دیجیتالی در کاریان لارستان با مساعدت معاونت توسعه و فن آوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و به همت مهندسان فنی صدا و سیمای مرکزفارس گفت: سامانه دیجیتال نسل جدید ارسال سیگنال صدا و تصویر موسوم به T2 در ایستگاه تلویزیونی کاریان نصب و راه اندازی شد.
با راه اندازی این سامانه دیجیتالی ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۵ شبکه رادیویی دیجیتال که از طریق گیرنده تلویزیونT2  قابل دیدن و شنیدن است ، مهمان خانه های اهالی  روستای کاریان و هَرم و روستاهای اطراف آن شد که جمعیتی معادل ۶۰۰۰ نفررا پوشش می دهد.
وی همچنین اعلام کرد: با همکاری خیرین و مسئولین این منطقه، بازسازی ساختمان و تکمیل جاده دسترسی و تکمیل زیرساخت های ایستگاه تلویزیونی کاریان انجام و به بهره برداری رسید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز