مشاهیر استان فارس در نمایشگاه تهران معرفی می شوند

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۸:۰۵:۵۸
کد خبر: ۶۶۶۵۱۱
مشاهیر استان فارس در نمایشگاه تهران معرفی می شوند
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس از نمایش توانمندی های استان دریازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از سوم تا ششم بهمن ماه، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،  مصیب امیری اظهار داشت: درنمایشگاه امسال علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری استان به عرضه ظرفیت های استان در حوزه های مختلف نیز پرداخته ایم.
وی افزود: غرفه استان فارس در این نمایشگاه 200 متر مربع و با طراحی کاخ تچر مجموعه جهانی تخت جمشید می باشد و در این غرفه 7 کانتر با عناوین گردشگری تاریخی و فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، گردشگری زیارت و مذهبی، جامعه هتلداران استان فارس، اقامتگاه های بوم گردی استان فارس و شهرداری شیراز در نظر گرفته شده است و کارشناسان مستقر در پشت هر کانتر به ارائه قابلیتهای این حوزه ها برای بازدیدکنندگان اقدام می نمایند.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس به اجرای برنامه های شاخص استان فارس در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال چهار هنرمند استان با پوشش و گریم ملاصدرا-لطفعلی صورتگر-کریم خان زند و شاپور ساسانی به توضیح پیرامون شخصیت و زندگینامه آنها برای مردم خواهند پرداخت.
امیری ادامه داد: در محوطه باز نمایشگاه نیز دو سیاه چادر عشایر برای تبلیغ گردشگری روستایی- عشایری و عرضه محصولات خود بر پا می شود.
وی با بیان دیگر برنامه های استان فارس در نمایشگاه گردشگری تهران خاطر نشان کرد: معرفی صنایع دستی و سوغات از جمله(عرقیات، دمنوشهای گیاهی، سوغات محلی-عشایری: کشک، قره و ...، شیرینی های محلی) استان، اجرای موسیقی محلی و آیینی، رونمایی از کتاب رویای سرزمین پارس با موضوع "عکس از میراث باستانی، تاریخی، طبیعی و مذهبی،آیین ها و میراث معنوی، صنایع دستی و عشایر" رونمایی از سه کتاب با مضمون گردشگری و کودک، معرفی لباسهای آئینی استان فارس و پژوهشهای صورت گرفته در این زمینه از برنامه های متنوع استان می باشد.
بنا براین گزارش ساعت کار این نمایشگاه از ساعت 9 تا 18 خواهد بود و از ساعت 18 تا 21 برنامه های مختلف آیینی و چندین رونمایی ویژه در آمفی تئاتر نمایشگاه برگزار می شود .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز