همایش ملی «رویکردهای نوین در مطالعات زبان و ادبیات فارسی» در شیراز برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۶:۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۷۸۵۱۰
همایش ملی «رویکردهای نوین در مطالعات زبان و ادبیات فارسی» در شیراز برگزار شد
نخستین همایش ملی «رویکردهای نوین در مطالعات زبان و ادبیات فارسی» امروز به میزبانی موسسه آموزش عالی زند شیراز و با حضور دانشجویان و استادان زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، غلامرضا خوش اقبال، دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه توجه به رویکردهای نوین به ادبیات فارسی همواره از دغدغه‌های فعالان این رشته بوده است، اظهار داشت: مقدمات این همایش از ابتدای سال کلید خورد که با همکاری دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر مراکز علمی این امر محقق شد. 
وی با بیان اینکه 220 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: این آثار در بخش‌های مختلف ادبیات داستانی، زبان‌شناسی، زبان انگلیسی، آموزش زبان فارسی و زبان‌های خارجی و غیره بود که از مجموع 220 اثر 53 اثر برگزیده شد و 18 مقاله امروز ارائه می‌شود. 
مهدی مخبری، رئیس موسسه آموزش عالی «زند» شیراز نیز در این همایش با اشاره به اینکه در مقابله با تکنولوژی‌های نوین و فعالیت زیاد این رشته در عرصه‌های بین‌المللی زبان فارسی در انزوا قرار گرفته است، گفت: این امر یک ویرانی فرهنگی است و این انزوا به اندازه‌ای است که کرسی‌های دانشگاهی نیز مصون نماندند. 
وی افزود: در گذشته همراه داشتن کتاب و کتاب خواندن مایه مباهات و تفاخر بود اما امروز همه‌گیری فضای مجازی انسان‌ها را از کتاب دور کرده است. 
مخبری با بیان اینکه موسسات علمی و دانشگاهی باید دانشجویانی فرهنگ‌محور تربیت کنند، عنوان کرد: امروز مدرک‌گرایی آسیب موسسات علمی و دانشگاهی شده در صورتی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید فرهنگ‌های اصیل گذشته را احیا کنند یا اینکه با فعالیت خود مانع فراموشی آن شوند. 
رئیس موسسه آموزش عالی «زند» شیراز تصریح کرد: در طول سالیان بسیار آنچه این کشور را سرپا نگه داشته، فرهنگ ایرانی - اسلامی بوده و یکی از وظایف دانشگاهیان این است که این فرهنگ را حفظ کنند و با فعالیت‌های خود آن را رونق دهند. 
رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز اظهار داشت: نگاهی به سیمای امام سجاد(ع) در شعر فارسی، بررسی عشق به محبوب در شعر اندلس، زیست‌شناسی سنایی در قصیده منطق الطیر و نیز تاریخ‌باوری جدید مهم‌ترین محور‌های همایش است.
مهدی مخبری خاطرنشان کرد: کارگاه شیوه‌های نوین در تدریس، ساختارسازی ذهنی آموزشی، نشست حافظ‌شناسی، بررسی قصه‌های عامیانه و اهمیت آن در رشد و تکامل کودک و نوجوان و نیز بررسی و مقایسه نیاز‌های خود شکوفایی در شخصیت‌های اصلی داستان از دیگر برنامه‌های این همایش است.
وی تصریح کرد: موسسه آموزش عالی زند با شعار فرهنگ محوری، دانش‌گستری و کارپروری در راستای اعتلای و احیای فرهنگ به فراموش سپرده را توسط اساتید و دانشجویان احیاء کند.
مخبری بیان داشت: ملاک ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها باید درراستای کارآفرینی و حفظ فرهنگ‌های گذشته در قالب تکنولوژی روز باشد تا به اهداف علمی خود دست یابد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز